رسیدگی به محرومان جایگاه والایی در نظام دینی و اسلامی دارد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: رسیدگی به محرومان و نیازمندان جامعه در نظام دینی و اسلامی از جایگاه بسیار والا و برجسته ای قرار دارد.

علی حسین احمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، صبح امروز(30 بهمن) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: بخشی از خدمات کمیته امداد مدیون کمک های خیران ایلامی در قالب پرداخت زکات، صدقه، کمک هزینه جهیزیه و مسکن افراد محروم است.


وی، خلاقیت امام خمینی(ره) در تاسیس این نهاد را برخاسته از انقلاب اسلامی دانست و افزود: در دورانی که سراسر خفقان و همراه با تهدید طاغوت و استکبار بود امام راحل (ره) توانست به عنوان رهبر انقلاب با غلبه بر طاغوت در رسیدگی به محرومان این نهاد خدمت رسان را تاسیس کند.


احمدی، به خدمات ارزنده کمیته امداد به نیازمندان این استان اشاره کرد و افزود: فقر زدایی، گسترش حضور و مشارکت های مردمی، توانمندسازی و سلامت خانواده و اصلاح سبک زندگی از اولویت ها و برنامه های اصلی این نهاد است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، با بیان اینکه کمیته امداد هیچ گاه به تنهایی قادر به فقرزدایی و ریشه کردن فقر در جامعه نیست، اضافه کرد: برای کاهش آسیب های جامعه، مددکاری عمومی بایستی رواج یافته و نهادینه شود.


وی، بیان کرد: تحکیم بنیان خانواده از استراتژی های مهم این نهاد بوده که تغییر سبک زندگی خانواده ها به عنوان یکی از راهکاری تحکیم این نهاد ارزشمند خواهد بود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، کاهش دوران حمایت مددجویان را از دیگر استراتژی های کمیته امداد دانست و گفت: 59 درصد خانواده های مددجوی ایلامی بیش از 15 سال تحت حمایت این نهاد بوده این در حالی است که این امر فقر را در سطح جامعه تولید خواهد کرد.


احمدی، با بیان اینکه 11 مرکز نیکوکاری در این استان راه اندازی شده است، اضافه کرد: هم گرایی و همسو بودن "ان جی او" یا مراکز خیریه استان از برنامه های مهم کمیته امداد بوده است.


وی، یادآور شد: بخش عمده فقر این استان محروم جلوه دادن مددجویان بوده که بالغ بر 30 درصد مددجویان این استان تظاهر به فقیر بودن و محرومیت دارند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: باید فضای یکدلی و همدلی در جامعه فراهم شود و برای داشتن امداد قوی نیازمند همکاری همه جانبه هستیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 344933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha