طرح آموزشی محله محور با رویکرد "مهارت‎های زندگی" اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از اجرای طرح آموزش محله محور با رویکرد مهارت‎های زندگی، به همت جمعیت بانوان فرهیخته عرصه دین در مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، گفت: بر اساس تفاهمنامه همکاری در امور فرهنگی و دینی که مابین این اداره کل و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد منعقد شده، طرح آموزشی محله محور با رویکرد مهارتهای زندگی از اول اسفند 92آغاز و تا پایان تیرماه 93 ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: این 10ساعت آموزش شامل 5ساعت آموزش توسط اساتید حوزه دین در خصوص مسائل اعتقادی و مهارتهای زندگی و 5 ساعت آموزش توسط اساتید حوزه روانشناسی است.

حجت‌الاسلام روحانی نیا در توضیح بیشتر گفت: در طول اجرای این طرح تامین اساتید حوزه دین و معرفی و هماهنگی مساجد و حسینیه ها در صورت لزوم بر عهده این اداره کل و برگزاری و اجرای سه دوره آموزش مهارتهای زندگی به مدت 30ساعت به ازای هر دوره 10ساعت آموزشی در سه محله بجنورد با بهره گیری از ظرفیت دستگاههای مختلف و شورای یاران محلات بر عهده شهرداری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، وی بیان کرد: تعمیق و تبلیغ الگوها و آموزه های دینی، ارتقاء سطح آگاهی همسران در زمینه فضایل اخلاقی و حرفه ای، تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از گسستگی های عاطفی در خانواده و شناساندن جایگاه مشاوره به همشهریان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: تا کنون طرحهای آموزشی بسیاری در جهت ارتقاء سطح آگاهی بخشی به همسران در زمینه مهارتهای زندگی از سوی نهادها و دستگاهای مختلف صورت پذیرفته اما از آنجاکه یا گروههای خاصی مدنظر بوده و یا جنسیتی برخورد شده بعضا آموزشها مختص بانوان بوده لذا با عنایت به آسیبهای موجود در خانواده ها اعم از عدم ارتباط موثر زوجین با یکدیگر و یا با فرزندان و یا فرزندان با والدین، پیشنهاد طرح آموزشی محله محور با رویکرد مهارتهای زندگی از سوی جمعیت بانوان فرهیخته عرصه دین پیشنهاد شده است.

 پایان پیام/

کد خبر 344977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha