معیار و میزان اعمال انسان ها اهل بیت(ع)هستند

خبرگزاری شبستان:‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: معیار و میزان اعمال انسان ها، اهل بیت(ع)هستند که بر اساس وحی الهی و دستورات خداوند دستور می‌دهند و عمل می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام صفرقربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز(1اسفند) دردردیدار با زندانیان بند جوانان زندان مرکزی اراک در نمازخانه این مرکز گفت:‌ بازخورد اعمال انسان به خود شخص و در نهایت به اجتماع بر می گردد چرا که انسان ها در شکل گیری حوادث جامعه نقش دارند.


وی افزود: پیروی از دستورات کتاب آسمانی مان قرآن کریم و توجه به سفارش ها و فرمایشات معصومین(ع)تنها راه نجات ما از گرداب حوادث دنیاست چرا که سخنان آنان از روی میل شخصی نیست بلکه تماما وحی الهی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: هیچ انسانی از در معرض قرار گرفتن به سوی خطاها مصون نیست و داشتن امید و مبارزه با یأس یکی از راه های امید به زندگی و رحمت الهی است.‌


حجت الاسلام قربان پور افزود: خداوند متعال است که حدود اختیارات انسان ها را مشخص می کند و تمام عالم با مدیریت و قدرت لایزال او می چرخد اما نباید از نظر دور داشت که خود انسان ها نیز در مقدرات خود مؤثرند به دست ها و قلب های آدم ها می تواند به گونه ای عمل کند که نجات را برایش به ارمغان بیاورد و در مسیر هدایت قرار گیرد.


وی درپایان سخنان خود عملکرد صحیح دست اندرکاران امر قضاوت را از جمله مهم ترین وظایف قاضیان دادگستری و دادگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر قضاوت ها عادلانه باشد و فرصت برای دفاع متهم در حدی که اسلام لازم دانسته رعایت شود به جزءامکان قضاوت درست یک اثر مطلوب دیگری هم دارد و آن هم پیدا کردن عوامل روی آوردن به خطاهاست که می توان در اختیار برنامه ریزان آسیب های اجتماعی قرار داد تا در پی رفع آن عوامل باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 345366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha