آموزش و پرورش با تربیت نیروهای متعهد نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین نهاد فرهنگی با تربیت نیروهای متعهد می تواند در پیشرفت کشور نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی که صبح امروز(1 اسفند) در سالن آمفی تئاتر اداره برق این استان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش در جامعه ما مرجعیت دارد چراکه این سازمان با آینده سازان کشور در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی نقش بسزایی دارد.


وی، با اشاره به 4 راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال آینده، اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی یکی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش است زیرا اصلی ترین وظیفه ی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی کشور می باشد و بنابراین بحث نیروی انسانی به سایر مباحث آموزش و پرورش نیز راه دارد و جا دارد مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی به این مقوله توجه ویژه ای داشته باشند.


عمادی، بهبود مدیریت آموزشگاهی را از دیگر برنامه های سال آینده وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: نظام مدیریت آموزشگاهی نیازمند توجه جدی می باشد.


این مسئول اضافه کرد: توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های این وزارت می باشد و خیرین مدرسه ساز و مدرسه دار تنها بخشی از مشارکت های مردمی در فرآیند تعلیم و تعلم است و حضور جدی بخش خصوصی در آموزش و پرورش باید از درصد فعلی بالاتر رود.


وی، عملیاتی سازی بودجه را نیز از برنامه های سال آینده آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگ ترین دستگاه های اجرایی کشور سهم عمده ای از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهد و باید بودجه ها به عملیانی معین و مهم اختصاص داده شوند.


در ادامه این مراسم، ولی سمرقندی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربلایجان غربی گفت: باید در بحث جذب نیروی انسانی به آموزش و پرورش باید توجه جدی شود و در جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان باید سهمیه ای برای این استان در نظر گرفته شود.


وی افزود: در راستای توسعه فضاهای آموزشی استان در 2 سال اخیر بیش از 3 هزار کلاس درس ساماندهی شده اند.


سمرقندی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین نهاد فرهنگی کشور باید از تمامی امکانات خود در راستای ریشه کنی بی سوادی در کشور بهره بجوید.


وی، در ادامه با اشاره ب فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تربیت نیروی انسانی ف اظهار داشت: اگر جمهموری اسلامی ایران می خواهد پرچم خود را در جهان به دست بگیرد باید انسان هایی مومنف متعهد، شجاع، توانمند و دارای استعداد های درخشان تربیت کند و این مهم با اطاعت از دسورات الهی محقق می شود.


گفتنی است، در این مراسم از زحمات ولی سمرقندی مدیر کل سابق آموزش و پرورش آذربایجان غربی قدردانی شد و فریدون سید مصطفوی به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان منصوب شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 345450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha