ارائه خدمات قضایی رایگان به افراد نیازمند/ضرورت علم به قوانین کشور

خبرگزاری شبستان: رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: خدمات قضایی شامل معاضدت قضایی و ارائه وکیل به افراد نیازمند از طرف کانون وکلای به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مصطفی انوری زاده، رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان امروز در ویژه برنامه صدا و سیما به فعالیت های کانون وکلای هر استان اشاره کرد و اظهار داشت: با استقلال کانون وکلای دادگستری مدیریت و نظارت بر فعالیت های وکلا توسط کانون و وکلا انجام می شود و خدماتی نیز بر اساس قانون همانند معاضدت قضایی به افراد ارائه می شود.


وی افزود: خدمات قضایی شامل معاضدت قضایی و ارائه وکیل به افراد نیازمند از طرف کانون وکلا به صورت رایگان انجام می شود تا اینکه افراد نیازمند دارای پرونده قضایی در دادگاه ها بتوانند وکیلی برای پرونده خود و پیگیری آن داشته باشند.


وی با تاکید بر اهمیت مشاوره همانند مشاوره حقوقی پیش از انجام هر کار تصریح کرد: مشاوره حقوقی در پیشگیری از پایان نا مطلوب کار و فعالیت هر فرد موثر است و با مشورت در خصوص موضوع حقوقی با یک کارشناس حقوقی از ابعاد مختلف آن مسئله آگاهی کسب می شود.


انوری زاده با بیان اینکه مشاوره نیز باید با افراد توانمند و متخصص انجام شود، گفت: بعضی از افراد با افرادی که متخصص موضوع نیستند مشاوره می کنند و با دریافت مشاوره غلط برای خود مشکلات اجتماعی ایجاد می کنند که باید افراد جامعه به این مهم توجه داشته باشند.


وی کسب آگاهی از قانون را برای عموم مردم مهم خواند و اذعان داشت: قانون گذار در کشور اساس و مبنایی تحت عنوان آشنایی همه از قوانین و مقررات اعلام می کند و عدم علم به قانون هیچ کجا پذیرفته نمی شود و افراد جامعه باید از قانون و مقررات آگاه باشند و عدم اطلاع از قانون دلیلی برای ارتکاب جرم و تخلف نیست.


رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان ادامه داد: مردم باید قبل از انجام هر کاری از جنبه های آن کار آگاه باشند و هیچ گاه نوشته ای را بدون مطالعه و یا کاغذ سفیدی را امضا نکنند که بسیاری از پرونده های وارد شده در محاکم قضایی به دلیل عدم مطالعه افراد از قوانین، امضا برگه های سفید همانند چک سفید امضا و یا عدم مطالعه نوشته و امضا آن ها بوده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 345672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha