بهره مندی بیش از 8 هزار نفر از خدمات مشاوره ای حضوری نیروی انتظامی یزد

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، از ارائه خدمات مشاوره ای نیروی انتظامی استان به بیش از 8 هزار شهروند یزدی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسن باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، ظهر امروز (20 اسفند) در نشست علمی کارشناسان پلیس با اساتید دانشگاه یزد در محل سالن شهید وزیری فرماندهی انتظامی استان گفت: در یازده ماه سال جاری بیش از 8150 نفر از خدمات مشاوره حضوری نیروی انتظامی استان بهره مند شده اند.

 

وی یا بیان اینکه از این میزان بیش از هفت هزار نفر به دفاتر مددکاری کلانتری ها و 1150 نفر به مراکز مشاوره مراجعه کرده اند افزود: از این تعداد 35 درصد زن و 65 درصد مرد و متأهل و داری وضعیت تحصیلی دیپلم بودند.

 

باقری نزاع، را مهم ترین عامل رجوع مردم به این مراکز دانست و افزود: مشکلات خانوادگی و مسائل حقوقی در رتبه های بعدی این طبقه بندی قرار دارند.

 

وی اظهار داشت: ضعف در مهارت های عمده از جمله مهارت های ارتباطی، مهارت کنترل خشم، مهارت های زندگی، مشکلات روانی شهروندان از جمله اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اختلالات خلقی، اضطراب و افسردگی، قانون گریزی، مشکلات شناختی، مشکلات رفتاری، مشکلات خانوادگی و مفاسد اخلاقی از مهم ترین عوامل بوجود آدن این مشکلات است.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، از روانشناسان پلیس به عنوان متخصصان حوزه جرم شناسی یاد کرد و ادامه داد: این روانشناسان با استفاده از تخصص خود به پلیس های تخصصی در کشف جرم، مصاحبه و بازجویی و پیشگیری از وقوع مجدد جرم کمک می کنند.

 

در ادامه این نشست عطا الهر احمدی، جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد، فلسفه ایجاد پلیس را پیشگیری از جرایمی دانست که با احساس امنیت مردم سر و کار دارد و افزود: جرایمی همچون سرقت، قتل و... که بعد از آن کشف جرم است از جمله این جرائم می باشد.

 

سرهنگ احمدی با اعلام این موضوع که از ناتوی فرهنگی نباید غافل شویم و بهترین بستر برای حلاجی مسائل و آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن مدارس است اضافه کرد: پلیس باید از ظرفیت مدارس در بحث پیشگیری از جرائم و معضلات اجتماعی استفاده مطلوب به عمل آورد.

 

وی در ادامه تحقیقات علمی مشاوران را چراغ راه پلیس دانست و گفت: مشاوران می توانند در بحث پیشگیری از جرایم اجتماعی راهکارهای خوبی را به پلیس ارائه دهند و پلیس هم باید آسیب های اجتماعی را شناسایی و به مسئولان فرهنگی کشور اعلام کند.

 

جانشین انتظامی استان یزد، در پایان خواستار برنامه ریزی برای تمامی اقشار اجتماع در خصوص پیشگیری از جرایم شد چرا که همه اقشار اجتماع به نوعی در مسائل و معضلات اجتماع درگیر هستند. 

 

پایان پیام/

کد خبر 352005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha