کاهش ۵۰ درصدی قتل نسبت به ۶ ماهه سال قبل در یزد

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به تلاش در راستای کاهش جرائم و امنیت اجتماعی گفت: ما در استان یزد در ۶ ماهه ابتدای سال ۵۰ درصد کاهش قتل نسبت به سال گذشته در استان یزد داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ایرج کاکاوند، فرمانده نیروی انتظامی استان یزد امروز (7 مهر) در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در یزد گفت: شروع برنامه های هفته دفاع مقدس در استان یزد با حضور در نماز جمعه با شعار « همه با هم برای امنیت و آرامش» آغاز می شود.

 

وی افزود:امنیت و احساس امنیت حاصل تلاش مردم و دستگاه ها و اصحاب رسانه است که باید قدر ان را بدانیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: با همکاری مردم با نیروی انتظامی، ما در شش ماه اول سال جاری شاهد کاهش محسوس جرائم در سطح استان بودیم.

 

کاکاوند با اشاره به جنایات اخیر در استان تصریح کرد: در پایان شهریورماه همکاران ما موفق به دستگیری باند سرقت های مسلح شدند و قبل از هر اقدامی آنها را دستگیر کنند و دو قبضه سلاح جنگی و 214 تیر جنگی از آنها کشف شد و پس از آن نیز دستگیری قاتلان طلا فروش یزدی را داشتیم و با بسیج همگانی در کمترین زمان ممکن شناسایی و در استان محل سکونتشان دستگیر شدند.

 

وی ادامه داد: در شش ماه امسال به نسبت سال قبل 50 درصد کاهش قتل داشته ایم که این موارد نیز باید کاهش پیدا کند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت:در بحث کاهش تلفات در درون شهری جز استان های اول بودیم که الان نیز استان اول هستیم که این اقدام نقش مردم و رسانه ها و صدا و سیما در کنار خدمات پلیس بسیار اثرگذار بوده است.

 

کاکاوند بیان کرد:در حوزه راهنمایی 32 درصد، در حوزه پلیس راه 20 درصد، در تصادفات جرحی 21 درصد و در مجموع 20 درصد کاهش تلفات داشته ایم.

 

وی ادامه داد: در بحث جرائم به ویژه سرقت کاهش 11 درصدی جرائم را شاهد بودیم که موجبات ناامنی در شهرها را کاهش داده است و در کشف مواد مخدر نیز 16 تن انواع مواد مخدر را در سطح استان داشتیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی نیز رتبه دوم کشف جرائم فضای مجازی در استان داشتیم و در کشفیات کالای قاچاق نیز  با اولویت قاچاقچیان اصلی دنبال شد که قریب 150 درصد افزایش کشف کالای قاچاق در استان داشتیم که عمدتا پرونده های سنگین بوده است.

 

کاکاوند تصریح کرد:در بحث رضایتمندی مردم از کارکنان نیز افزایش 26 درصدی قدردانی و کاهش چهار درصدی انتقادها را در استان شاهد بودیم.

 

وی افزود: ما مصمم هستیم که به صورت شبانه روزی آرامش را برای مردم ایجاد کنیم  تا مردم بدون هیچ استرسی به زندگی خود ادامه دهند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: ما انتظار داریم که اصحاب رسانه نقدهای منصفانه در راستای احساس امنیت داشته باشند  آثار و تبعات اخبار را در نظر بگیرند.

 

کاکاوند بیان کرد: استان یزد در بسیاری از موارد ضمن این که امنیت را تولید می کند باید بتواند امنیت را صادر کند و با توجه به پیشینه دارالعبادگی خود باید در موضوع امنیت نگاه سازنده ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به تعداد شهدای نیروی انتظامی گفت: ما در استان یزد قریب به 170 شهید داریم.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد بیان کرد:ما تمام وقت خود را برای کشف قاتلین و سارقین طلا فروشی یزد صرف کردیم و نقدهای سازنده را دریافت می کنیم و اگر مردم حساس تر باشند و به امنیت توجه کنند کار ما نیز راحت تر می شود.

 

کاکاوند خاطرنشان کرد:ما نیازمند زمان کافی برای رسیدن به نتیجه در قاتلین طلا فروش یزدی هستیم.

کد خبر 577108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha