تعلیم و تربیت و امنیت دو زیر ساخت مهم جهاد اقتصادی است

استاندار یزد با اشاره به نامگذاری سال 1390 به سال جهاد اقتصادی، گفت: تعلیم و تربیت و امنیت دو زیر ساخت مهم جهاد اقتصادی است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، محمد رضا فلاح زاده، استاندار یزد، امروز ( 13 اردیبهشت) در مراسم رژه سپاس نیروهای انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان، تعلیم و تربیت و امنیت را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و اظهار داشت: اگر امنیت نباشد، حوزه تعلیم و تربیت موفق نیست و اگر تربیت، موفق نباشد حوزه های دیگر موفق نخواهند بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید علامه مطهری (ره)، مقام والای معلمان را ارج نهاد.

استاندار یزد ادامه داد: فرمانده در نیروهای نظامی دارای سه نقش رهبری نظامی، فرماندهی و معلمی است، بنابراین فرماندهان نیز معلمند.

فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود، همه دستاوردها در عرصه های مختلف را مرهون تلاش معلمان دلسوز در حوزه آموزش و پرورش و پدران و مادران که اولین معلمان فرزندان خود بوده اند، دانست.

وی با اشاره به "مداد العلما افضل من دماء الشهدا"، جایگاه والای عالمان را تبیین کرد و بیان داشت: رسالت شهدا و معلمان، ارتباط تنگاتنگی با هم دارد.

استاندار یزد ادامه داد: شهید، جان خود را برای سربلندی ملت خود فدا می کند و معلم برای تربیت و تعالی مردم و جامعه می سوزد.

گفتنی است، در این مراسم یگان های حاضر در میدان، با رژه خود بار دیگر اقتدار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند و در ادامه تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
 

پایان پیام/

کد خبر 35819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha