اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای مطبوعات در استان یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: اختتامیه دومین مطبوعات و خبرگزاری ها در استان یزد امروز (3 اسفند) ساعت 18 در محل تالار فرهنگ اداره کل برگزار می شود.

حسن مفیدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز به خبرنگار شبستان از یزد، با اشاره به برگزاری اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان یزد و نخستین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات گفت: این مراسم امروز (3 اسفند) از ساعت 18 در محل تالار فرهنگ اداره کل برگزار می شود.

 

وی افزود: در این مراسم مسئولان استان و خبرنگارانی از استان های یزد،کرمان و هرمزگان حضور خواهند یافت.

 

مفیدی، با اشاره به سطح بالای این جشنواره اضافه کرد: در مجموع 837 اثر به این جشنواره ارسال شد که 39 به دلیل نقص مدارک حذف و 799 اثر مورد داوری قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: این آثار از سوی 396 نفر به جشنواره ارسال شده است که 27 نفر از این تعداد مربوط به استان‌های کرمان و هرمزگان و مابقی از استان یزد می باشند.

 

وی با اشاره به استقبال خوب مطبوعات استان از این جشنواره، اظهار داشت: از نشریات استان یزد 518 اثر، از سرپرستی روزنامه ‌های سراسری 82 اثر و از خبرگزاری ‌ها 125 اثر در این جشنواره شرکت کردند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با اشاره به آمار نشریان استان یزد بیان کرد: در یزد 106 نشریه، کرمان 174 نشریه و هرمزگان 37 نشریه مشغول به فعالیت هستند که این نشریات استقبال خوبی از جشنواره کردند.

 

وی با بیان اینکه داوری آثار توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت ارشاد صورت گرفته است، افزود: این دفتر پس از داوری آثار ارسالی 12 نفر را به عنوان رتبه اول، 17 نفر را به عنوان رتبه دوم، 17 نفر را به عنوان رتبه سوم و 22 نفر را شایسته تقدیر اعلام کرده است.


مفیدی، با اشاره به اینکه آثار برگزیده این جشنواره در یک کتاب منتشر خواهد شد، عنوان کرد: در این جشنواره در مجموع از 68 برگزیده تجلیل می‌شود که 29 نفر از این تعداد زن و 39 نفر مرد هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 345821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha