ضرورت فعالیت کانون های مساجد، یک امر واضح و مبرهن است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای نگهبان در استان البرز با تبریک فرارسیدن(18 اسفند)سالروز تاسیس کانون های مساجد گفت: امروز فعالیت کانون های مساجد یک امر ضروری و مبرهن است.

حجت الاسلام محمد روحی یزدی، دبیر شورای نگهبان در استان البرز در مصاحبه با خبرگزاری شبستان در البرز، در خصوص 18 اسفند(سالروز تاسیس کانون های مساجد) گفت: امروز ضرورت فعالیت کانون های مساجد یک امر ضروری و مبرهن است، کانون های مساجد سهم بسزایی در رونق و احیاء مساجد دارند.

 

به گفته حجت الاسلام روحی یزدی، مساجد باید در کنار انجام فرائض دینی فعالیت های فرهنگی داشته باشند و شیوه جذب جوانان به مسجد در راستای مباحث فرهنگی دینی و علمی انجام شود.

 

این مسئول، با تاکید به اهمیت احیاء مساجد با حضور اعضای نمازگزار کانون های مساجد اظهار داشت: اعضای کانون های فرهنگی از نمازگزاران مسجد هستند و در عین حال از مجموعه گروه های سنی نوجوان و جوان تشکیل می شود، که با حضور فعال خود در رونق مساجد بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

 

وی ادامه داد: فعالیت کانون ها در موازات با فعالیت بسیج است، که با تقسیم وظائف هر دو نهاد در زمینه رشد و پویایی مسجد نقش بسزایی دارد.

 

وی اظهار داشت: معتقدم کانون ها از بلاتکلیفی رنج می برند و از مدیریت واحدی بهره مند نیستند، همچنین اهتمام چشمگیری از طرف دولت نسبت به رونق کانون های دیده نمی شود.

 

بهانه ها برای کم کاری مساجد قابل قبول نیست


حجت الاسلام روحی افزود: امروزه با توجه به فعالیت دشمنان در جبهه جنگ نرم، حضور جوانان در عرصه فرهنگی و نرم اهمیت بسزایی دارد، در این راستا حضور فعال جوانان و نوجوانان مسجدی در رونق مساجد اهمیت دارد.

 

این مسئول تصریح کرد: ائمه جماعات مسجد بهترین هادیان و مدیران مسجد هستند، چنانچه آنان با مدیریت و نظارت واحد بر رشد مسجد دقت نظر داشته باشند، مسجد به یک مدیریت واحد می رسد.

 

برپایه این مصاحبه این مسئول خاطرنشان کرد: درحال حاظر با توجه به هجمه های مختلف ضرورت بیش از پیش فعالیت کانون های مساجد ضروری است و بهانه ها برای کم کاری مساجد قابل قبول نیست.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 345901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha