به کار گیری هزار واحد انتظامی در طرح نوروزی پلیس گیلان

خبرگزاری شبستان: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان اعلام کرد: طرح نوروزی پلیس گیلان با حضور هزار واحد انتظامی از 17 اسفند92 تا 17 فروردین 93 اجرا می شود.

سرهنگ بخشعلی کامرانی صالح، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اظهار کرد: پلیس گیلان به توجه به محورهای مواصلاتی مهم و پرتردد در حوزه پلیس راه، در خصوص ترافیک دورن شهری در حوزه پلیس راهور و نیروی انتظامی طرح های ویژه ای دارد.


امنیت شاخصه ای مهم در توسعه صنعت گردشگری


وی یکی از شاخصه های مهم در توسعه صنعت گردشگری را مقوله امنیت دانست و اظهار کرد: در تمام موضوعاتی که نقشی در جذب گردشگر دارد بهتر است با نیروی انتظامی هماهنگی صورت گیرد.


جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان تاکید کرد: یک موضوع کوچک ناامنی اثر سوء بزرگی در صنعت گردشگری استان دارد.


وی با اشاره به طرح ویژه امنیتی، انتظامی و ترافیکی نیروی انتظامی گیلان در ایام تعطیلات سال نو، اعلام کرد: هزار واحد انتظامی در قالب گشت خودرویی، موتوری و پیاده از 17 اسفند آغاز به کار کرده و به صورت ویژه از 25 اسفند تا 17 فروردین فعالیت می کنند.


کنترل محورهای دورن و برون شهری گیلان توسط دو بالگرد


کامرانی صالح اضافه کرد: نیروی انتظامی گیلان از دو فروند بالگرد اعزامی از ناجای کشور برای کنترل محورهای دورن و برون شهری استفاده می کند.


وی برگزاری جلسات توجیهی با ادارات، تشدید فعالیت گشت های نامحسوس و محسوس و بکار گیری افرادی تحت عنوان پلیس افتخاری را از دیگر برنامه های پلیس گیلان در نوروز 93 برشمرد و گفت: جلسات مختلفی با سازمان های امدادی، هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی برگزار شده تا هماهنگی برای پیشگیری از حوادث احتمالی و آمادگی کامل در مواقع بروز حادثه وجود داشته باشد.


جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان، نصب بنرهای هشدار دهنده و اطلاع رسان و توزیع برشور را از اقدامات آگاهی دهنده به مسافران و ترددکنندگان در جاده های گیلان خواند و افزود: اطلاعات ترافیکی از طریق صدا و سیما، ارسال پیامک های انبوه و تابلوهای تبلیغی پلیس راه گیلان به رانندگان ارسال می شود.


وی یادآور شد: نیروی انتظامی گیلان در نوروز 93 کنترل مناسبی بر مراکز خرید و تجاری و اراذل و اوباش دارد.


کامرانی صالح از انجام تست سلامت برای رانندگان مشکوک به استعمال مواد مخدر و الکل خبر داد و گفت: برای کاهش ضریب خطرات و حوادث احتمالی تمهیداتی اندیشیده شده تا نواقص جاده ای برطرف و نقاط پرحادثه آشکار سازی شود.

 

کارگاه های ساختمانی از 25 اسفند 92 تا 17 فروردین 93 تعطیل است


جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه کلیه پروژه ها و کارگاه های ساختمانی از 25 اسفند 92 تا 17 فروردین 93 تعطیل است، اظهار کرد: استقرار تمرکزی پایگاه های پلیس، امدادی و اورژانس و پیش بینی جرثقیل سنگین برای موارد بحرانی از دیگر اقدامات نیروی انتظامی گیلان است.


کشیک های نوروزی شرکت های بیمه


کامرانی صالح با اشاره به احتمال وقوع تصادف برای مسافران خارج استانی در گیلان، گفت: شرکت های بیمه کشیک هایی را برای پرداخت خسارت به مسافران نورزی در نظر بگیرند تا مسافران بتوانند در اسرع وقت خسارات خود را دریافت و از سفر به گیلان لذت ببرند.


وی بر تامین روشنایی و رفع نواقص روشنایی معابر و آماده سازی ترمینال ها و پایانه های مسافربری برای راحتی مسافران تاکید کرد و گفت: پلیس گیلان از برپایی چادرهای مسافرتی به صورت انفرادی جلوگیری می کند تا امنیت مسافران به نحو مطلوبی تامین شود.


جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان با اشاره به سواحل زیبا و مسافرپذیر گیلان، اظهار کرد: طرح های سالم سازی دریا از هم اکنون مد نظر شهرداران و فرمانداران شهرستان های گیلان باشد.


پایان پیام/

کد خبر 345925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha