راه اندازی مجدد کلاس های سوادآموزی عشایر در همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل عشایر استان همدان، از راه اندازی مجدد کلاس های سوادآموزی در مناطق عشایری استان پس از یک وقفه خبر داد.

حمزه علی یزدانی، مدیرکل عشایر استان همدان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: با پیگیری های به عمل آمده این اداره و با همکاری اداره آموزش و پرورش استان، کلاس های سوادآموزی بعد از چند مدت وقفه مجددا در مناطق عشایری راه اندازی و افتتاح شد.


وی با بیان اینکه با راه اندازی این کلاس ها فرزندان مناطق عشایری استان از نعمت سواد بهره مند می شوند، اضافه کرد: این اقدام یک وظیفه دینی و قانونی بود که باید اجرا می شد.


وی با بیان اینکه استان همدان دارای 2 هزار و 500 خانوار عشایری با جمعیتی معادل 12 هزار و 500 نفر است، تصریح کرد: 70 درصد عشایر استان کوچ رو بوده و به عنوان قشر مولد جامعه محسوب می شوند.


مدیرکل عشایر استان همدان، در ادامه گفت: 35 کلاس ترویجی در بهمن امسال در مناطق عشایری استان ایجاد شده است تا تولیدات این افراد زحمت کش و دارای نقش موثر و مهم در ارتقای تولیدات ملی به صورت علمی باشد.


یزدانی با تاکید براینکه برای تولید بیشتر استان باید توجه ویژه ای به این قشر زحمت کش و تولیدکننده داشته باشیم، اظهار داشت: اگر به خودکفایی و استقلال کشور در زمینه تولیدات در تمام زمینه ها معتقد هستیم، مسئولان نظام اسلامی باید به قشر تولید کننده واقعی اعم از روستائیان و عشایر غیور، پرتلاش و سخت کوشش توجه جدی داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: شرایطی را باید برای عشایر استان به وجود آورد تا بتوانند از تسهیلات بانکی به نحو مطلوب در جهت تولید بیشتری و باکیفیت تر استفاده ببرند.


پایان پیام/

 

کد خبر 345984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha