دولت تدبیر و امید به نخبگان و هنرمندان توجه جدی دارد

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد عرصه فرهنگ و هنر را با اهمیت دانست و گفت: دولت تدبیر و امید به نخبگان و هنرمندان توجه جدی داشته و در حد توان و امکانات از این قشر های فرهیخته حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (4اسفند) در نشست با هنرمندان این استان، بخش عمده ای از مشکلات این استان را فرهنگی دانست و اظهار داشت: متولی فرهنگ، فرهنگیان و هنرمندان هستند که باید نهایت تلاش را جهت رفع مشکلات و معضلات فرهنگی داشته باشند.


خادمی در ادامه فرهنگ و هنر استان را در اختیار هنرمندان دانست و خطاب به این قشر، گفت: ممکن است شما هنرمندان مدیرکلی را فرهنگی ندانید ولی آنچه که مهم است، این است که اساس فرهنگ دست شماست.


وی عمده مشکلات این استان را بحث های قومی، رابطه بازی، عدم تحمل همدیگر و ارتباطات غیرشایسته سالارانه دانست و افزود:همه این مسایل و مشکلات باید به صورت ریشه ای و توسط هنرمندان و مسئولان حل شود.


مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه وبویراحمد آرامش حاکم بر جامعه امروزی ایران را حاصل تلاش دولت یازدهم دانست و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید علاوه بر توجه به مسایل خارجی و اقتصاد داخلی، توجه جدی به هنرمندان و نخبگان داشته و در حد توان و امکانات از این قشر فرهیخته حمایت می کند.


خادمی از بحث حوزه مشاورین سخن به میان آورد و افزود: در حوزه های مختلف از ظرفیت نخبگان در مسایل سیاسی، اقتصادی، عمرانی و دیگر حوزه ها مشاورینی فعالیت دارند و ضرورت دارد مشاورین فرهنگی نیز در این زمینه فعالیت داشته باشند.


وی فرهنگ و اقتصاد را به پیوسته دانست و خاطرنشان کرد:کار اقتصادی بدون فرهنگ سازی امکان پذیر نیست.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان این استان خواست تا به کمک مدیریت فرهنگی استان برنامه توسعه فرهنگی چهار ساله را بنویسند و در همین خصوص گفت: ما نیز برنامه چهار ساله استان را در محورهای چهارگانه نوشته‌ و از ابتدای سال 93 آن را اجرایی خواهیم کرد.


خادمی بسیاری از مشکلات استان کهگیلویه وبویراحمد را مربوط به کم‌ کاری در حوزه فرهنگ دانست و خطاب به هنرمندان گفت: منتظر نباشید تا اینکه کسی بیاید و جاده را برای شما هموار کند؛ بلکه این وظیفه خود شماست که فرهنگ ‌سازی کرده و مشکلات را به این ترتیب از پیش رو بردارید.


گفتنی است در این نشست که بیش از دوساعت طول کشید، هنرمندان کمبود اعتبار، عدم وجود بانک اطلاعاتی هنرمندان، بحث مسکن، نبود سینما در شهر یاسوج، عدم توجه برخی از دستگاه ها به هنرمندان و غیره را از مشکلات خود عنوان کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 346291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha