اجرای طرح آرامش بهاری در 57 پایگاه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان از اجرای طرح آرامش بهاری در 57 پایگاه در تعطیلات نوروز سالجاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام عبدالله واحدی، امروز (5 اسفند) در نشست تسهیلات سفرهای نوروزی با بیان اینکه این 57 پایگاه شامل اماکن متبرکه و مذهبی می شود که اعضای هیات امنای این پایگاه ها نیز آموزشهای لازم را فرا گرفته اند افزود: این پایگاه ها ظرفیت اسکان 30 هزار نفر از هموطنان در تعطیلات نوروز در هر شب را دارند .


وی تصریح کرد: در مجموع در طول تعطیلات، با انجام پیش بینی های لازم، اسکان شبانه 600 هزار نفر از مسافران نوروزی در پایگاه های طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برنامه ریزی شده است.


واحدی استقرار خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان عنوان و تصریح کرد: 15 خیمه معرفت برای استقرار در کنار پارک ها و فضاهای عمومی در تعطیلات نوروزی در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: در هر خیمه پنج روحانی مرد و زن از استان سمنان و از قم برای اجرای برنامه های فرهنگی دینی و یا پاسخگویی به سوالات مسافران نوروزی استقرار می یابند. 

در ادامه معاون امور عمرانی استانداری سمنان از تشکیل ستاد استقبال از بهار در شهرستانهای این استان خبر دادوگفت: 44 شرح وظیفه برای ستادهای استقبال از بهار در نظر گرفته شده که عمده آنها مربوط به ساماندهی امور و توجه به مبلمان و خدمات شهری برای استقبال مناسب از مسافران و ایجاد فضای مناسب شهری در تعطیلات نوروز است.


پرهام جانفشان عراقی ترمیم آسفالت، جدولها، پیاده روها، پارکها و معابر شهری، رسیدگی به فضاهای سبز و ساماندهی آب آشامیدنی در بوستانها از جمله وظایف ستادهای استقبال از بهار برشمرد وگفت: هماهنگی و تعامل دستگاههای خدمات رسان در تعطیلات نوروز به منظور کاهش حوادث و ارایه خدمت به هنگام ضروری است.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان سمنان نیز در این نشست از ذخیره سازی بنزین کافی برای تامین سوخت مسافران نوروزی خبردادوگفت: تنها نگرانی در مورد جایگاه های سی. ان. جی. در محورهای اصلی است که ممکن است با استفاده بیش از حد مسافران عبوری با کمبود گاز مواجه شوند.


ابراهیم توسلی افزود: هدایت مسافران نوروزی به داخل شهرها باید انجام شود تا هموطنان هم استراحتی داشته باشند و از حوادث جلوگیری شود و هم مسافران از جایگاه های گاز سی. ان. جی. داخل شهرها استفاده کنند.


وی گفت: تنها استان کشور هستیم که برخی محصولات نفتی را به بنزین تبدیل می کنیم و با این کار ذخیره بنزین در استان سمنان دو برابر می شود.


وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان در جایگاه های سوخت گیری، تاکید کرد: به ویژه در جایگاه های سی. ان. جی. باید از کاربران باتجربه و آموزش دیده استفاده شود.


مدیرکل راه و ترابری استان سمنان هم در این نشست با اشاره به بازدید از 374 نقطه حادثه خیز محورهای استان سمنان همراه با مسئولان عمرانی و انتظامی، اظهار داشت: ساماندهی و رفع نقص 289 نقطه از این موارد مربوط به راه بود که درعمل در 184 مورد اجرای عملیات اصلاحی ممکن بود.


منوچهر رحمانی تصریح کرد: 79 عملیات در راه های استان سمنان برای رفاه حال مسافران نوروزی انجام شده است.


وی با بیان اینکه هزینه اعتبار آماده سازی راه های این استان برای سفرهای نوروزی بالغ بر 200 میلیارد ریال است افزود: 15 درصد از این اعتبار از محل اعتبارات استانی و بقیه از محل پروژه های ملی استفاده شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: راهداران برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی در محورهای این استان در تعطیلات آمادگی کامل دارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 346458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha