موثرترین فعالیت‌های فرهنگی سیاسی از مساجد صادر شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: در جنگ نرم و مصاف با دشمنان، می‌توانیم موثرترین فعالیت‌های فرهنگی سیاسی را از درون مساجد صادر کنیم.

رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به مناسبت سالروز تاسیس ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه مسجد یک هویت برای مسلمانان است، اظهار کرد: مسجد تصویر زیبایی از عبادت خالص است که بانشاط مومنان همراه است.
  

وی با بیان اینکه همه دنیا مسلمانان را با مسجد می‌شناسند و موحدان را با حضور در مساجد، شمارش می‌کنند، گفت: مسجد برای مسلمانان فقط یک مکان نیست بلکه به عنوان جایگاه مقدسی است که بنده می‌تواند با خالق خود، بی‌واسطه صحبت کند.

 

جلایی تاکید کرد: مسجد به عنوان نخستین سنگر در اسلام برای مقابله با همه ناهنجاری‌ها و رفع مشکلات پیش‌بینی شده بود و حلال بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

 

وی اضافه کرد: در جنگ نرم در مصاف با دشمنان، می‌توانیم موثرترین فعالیت‌های فرهنگی سیاسی را از درون مساجد صادر کنیم.
 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان مساجد را محل حضور جوانان و افسران جنگ نرم دانست و افزود: در جنگ نرم هدف تغییر اهداف، اعتقادات و باورهای مخاطبان است و مسجد محل امنی برای ایجاد تقویت این اعتقادات، معنویت و آگاهی‌های جوانان است.
 

وی با بیان اینکه اولین اصل سیاست‌گذاری، باید جذب جوانان به مساجد باشد، تصریح کرد: مسجدی که در آن جوان حضور نداشته باشد در واقع نشاط، شور، عبادت خالص و طراوت زندگی در آن وجود ندارد.

جلایی، نخستین راهکار جذب جوانان به مساجد را آغوش باز امام جماعت و هیئت امنای مسجد از جوانان دانست و افزود: متولیان مساجد نباید خطاها و لغزش‌های موردی جوانان را به عنوان یک گناه کبیره بنگرند بلکه باید فرصت دهند جوانان با حضورشان در مسجد یک حضور شورانگیز داشته باشند.

پایان پیام/
 

کد خبر 346530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha