فعالان فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می شوند

خبرگزاری:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: مراسم تجلیل 41 نفر از فعالان فرهنگی مساجد استان در یاسوج برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مسجد را پایگاه اصیل دینی و اسلامی دانست و گفت: اگر قرار باشد هر فعالیتی در راستای گسترش دین مبین اسلام باشد، باید از طریق این کانون ها انجام شود.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر این که مساجد باید کانون اصلی فرهنگ اسلامی باشند، افزود: آنچه در طول تاریخ موجب اتحاد و مبارزه با مستکبران شده، مسجد است.

وی با بیان این که برنامه  های مساجد در تقویت باورهای دینی مردم و افزایش کمی و کیفی برنامه‌ های فرهنگی و مذهبی مؤثر است، اظهار داشت: تقویت باورهای دینی مردم و فعال کردن مراکز فرهنگی و مذهبی از آثار اجرای برنامه‌ های فرهنگی و مذهبی در مساجد است.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به 18 اسفند، سالروز تاسیس ستاد عالی مساجد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد عالی کانون های فرهنگی با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفندماه سال 1371 تاسیس شد.

حجت الاسلام قاسمی یادآور شد: این ستاد پس از بیانات گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با شبیخون فرهنگی و با هدف احیای نقش واقعی مساجد در جامعه اسلامی ایران با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت.

وی، تشکیل قریب 17 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور، اجرای هفت جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری، اجرای طرح های بزرگ قرآنی، برگزاری اردوها و همایش های بزرگ در مشهد مقدس برای جوانان و نوجوانان، ائمه جمعه و جماعت و مدیران کانون های فرهنگی، تشکیل کلاس های آموزشی و هسته های پژوهشی، برگزاری جشنواره های رضوی توسط اعضای کانون ها و اجرای دهها برنامه فرهنگی و هنری به صورت مستمر را از جمله دستاوردهای این ستاد در کشور عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در ادامه، گفت: به مناسبت گرامی داشت 18 اسفند، سالروز تاسیس ستاد عالی مساجد کشور 41 نفر از فعالان فرهنگی مساجد این استان تجلیل خواهند شد.

حجت الاسلام قاسمی گفت: این مراسم 17 اسفند ماه جاری با حضور مسئولان استانی از جمله آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، ائمه جمعه، مدیران استانی و شهرستانی ارشاد و فعالان فرهنگی مساجد در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 347767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha