افزایش آسیب های اجتماعی محصول بی توجهی به اعتبارات فرهنگی مساجد است

خبرگزاری شبستان: مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران تاکید کرد: بی توجهی به اعتبارات فرهنگی و هنری مساجد در سال های اخیر موجب افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان شده است.

محمد فوقی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز(7اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان با توجه به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص مظلومیت فرهنگ و مسجد محوری، اظهار داشت: نسبت به اعتبارات فرهنگی و هنری مساجد در سال های اخیر بی توجهی شده و محصول این بی توجهی افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان بوده است.


وی افزود: آسیب های اجتماعی خطری جدی است که می تواند نظام اسلامی را تهدید کند و در صورت ادامه این بی اعتنایی و بی توجهی به اعتبارات فرهنگی مساجد شاهد بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.


فوقی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت بسیار مناسبی برای تبیین آموزه های دینی برخورداراست که متاسفانه در چند ساله اخیر شاهد کاهش اعتبارات فرهگی مساجد بودیم که ثمرات بسیار نامطلوبی را در جامعه داشته است.


وی تاکید کرد: اگر راهکار و چاره ای برای حل آسیب های اجتماعی اندیشیده نشود نه تنها فردا دیر است که حل این معضل و غلبه به آن برای نسل آینده بسی دشوار و مستلزم هزینه ای گزاف تر و از اثر بخشی کمتر برخوردار خواهد بود.


فوقی، آسیب های اجتماعی را پدیده های واقعی، قابل کنترل و پیشگیری دانست و تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مستحکم ترین مکان برای پیشگیری آسیب های اجتماعی است و می تواند با برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی جهت کاهش آسیب ها ثمر بخش باشد.


وی خاطرنشان شد: آسیب های اجتماعی از قبیل قانون گریزی، اعتیاد، طلاق، بزهکاری نشانگر این است که برخی از اقشار جامعه ما بیگانه پذیر و از خود بیگانه و با بیگانه؛ یگانه هستند و حالت انفعال در مقابل دشمن وجود دارد و دفاع در مقابل فرهنگ بیگانه کاهش یافته است.


فوقی بیان داشت: حضور روحانیت و ائمه جماعات و عناصر دلسوز و سربازان گمنام فرهنگی در سنگر مساجد با وجود امکانات و اعتبارات فرهنگی برای مساجد می تواند در تقویت باورهای دینی و اعتقادی موثر باشد و بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.


وی با بیان اینکه هرگونه ساختن بدون شناختن، تیر در تاریکی رها کردن است و شناخت درست آسیب های اجتماعی و دردها نخستین شرط چاره جوئی و بیش از نیمی از درمان است، گفت: پیشگیری مهمتر، ساده تر و عملی تر و کم هزینه تر از درمان است.


فوقی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از اعتبارات درخصوص درمان و مبارزه آسیب های اجتماعی هزینه می شود ولی برای پیشگیری از معضلات فرهنگی جامعه و تقویت برنامه های فرهنگی مساجد اعتبار قابل توجهی پرداخت نمی شود، یادآورشد: در سال 92 حتی یک ریال اعتبار از سوی استانداری به کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اختصاص نیافت.


پایان پیام/

کد خبر 347396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha