کانون های مساجد مورداعتماد خانواده هاست/مساجد مکانی برای تعالی وپیشرفت

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مساجد مکانی برای دستیابی به تعالی و پیشرفت هستند، گفت: کانون‌های مساجد با برگزاری برنامه‌های متنوع مورد اعتماد خانواده‌ها هستند.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد نخستین مکانی بود که مسلمانان را برای مشورت گرد هم آورد اظهار کرد: مساجد نه تنها مکانی برای تجمع نمازگزاران بلکه فرصتی است برای مشتاقان علم و فرهنگ و هنر برای رسیدن به تعالی و پیشرفت.


وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب "من سفارش می‌کنم کانون فرهنگی و هنری مسجد را فراموش نکنید" تصریح کرد: مسئولان کانون‌ها باید خود به سلاح علم و ایمان و معرفت مجهز کنند تا بتوانند فعالیت‌هایشان را به گونه‌ایی برگزار کنند تا موجب جذب جوانان به این اماکن مقدس شود.


حجت الاسلام پورابراهیم ادامه داد: وجود کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد موجب شده تا این اماکن مقدس علاوه بر حفظ جایگاه عبادی به کانون فرهنگی، علمی و ورزشی تبدیل شوند و مورد اعتماد خانواده‌ها هستند.

 

وی با بیان اینکه 520 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعال است، اظهار کرد: این کانون‌ها علاوه بر برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام که راس برنامه‌هاست، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی را با حفظ شانیت مساجد برگزار می‌کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه 18 اسفند امسال بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون‌های مساجد است، افزود: این سالگشت با شعار مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت گرامی داشته می‌شود.


وی ادامه داد: به همین مناسبت گردهمایی بزرگ فعالان کانونی مسجد 21 اسفند در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 346770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha