مساجد و کانون های فرهنگی و هنری محور کار فرهنگی شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام، اظهار داشت: مساجد و کانون های فرهنگی و هنری با مشارکت جوانان و نوجوانان می توانند به محور و زمینه ساز فعالیت و کار فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، افشین کریمی، مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام، صبح امروز(6 اسفند) در دیدار با مسئول و کارکنان دبیرخانه مساجد استان، گفت: واقعیت این است که بسیاری از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نشات گرفته از مسائل فرهنگی است.

 

وی افزود: اگر بی اخلاقی در جامعه رخ می دهد ناشی از کنش های اجتماعی در سطح جامعه است که منشا فرهنگی دارد و برای رسیدن به جامعه ای سالم باید دغدغه کار فرهنگی داشت همان طور که در اوایل انقلاب که بسیاری از امور با فرهنگ سازی انجام شد و در واقع انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است.

 

مدیرکل امور روستایی استان ایلام، با بیان اینکه باید مسائل فرهنگی آسیب شناسی شود، ابراز کرد: فرهنگ سازی با دستورالعمل و بخش نامه صورت نخواهد گرفت بلکه باید زمینه ای فراهم شود که فرهنگ به صورت نهادینه در بین اقشار مختلف مردم جاری شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اماکنی که وظیفه سنگین نهادینه کردن فرهنگ دینی را برعهده دارد مساجد هستند، یادآور شد: مساجد فقط جایی برای عبادت نیست، مسجد کارکردهای متنوع فرهنگی و اجرایی دارد که می توان از این کارکردها در راستای فرهنگ سازی بهره برد.


کریمی، با بیان اینکه در انقلاب اسلامی مساجد پایگاه هایی برای حضور مبارزان و ترویج ارزش های انقلابی بوده است، تصریح کرد: مساجد انقلاب را تثبیت کرد و فضایی انقلابی در کشور ایجاد کردند.

 

وی اظهار کرد: کارکرد اجتماعی بسیاری از مساجد بزرگ کشور از کارکرد یک وزارتخانه بیشتر بوده و این به دلیل حضور مردم و اطمیمنان آنان از این پایگاه فرهنگی است، یک فرد به راحتی بچه اش را به مسجد می فرستد، اما برای فرستادنش به یک مرکز فرهنگی و یا سازمان های مردم نهاد دچار تردید شود.

 

وی با بیان اینکه مساجد باید محور کار فرهنگی شوند، اذعان داشت: باید از سیاست زدگی در مساجد خودداری کرد و باید فضایی ایجاد شود که فقیر و غنی و اقشار مختلف در مسجد گرد هم آیند که با حضور جوانان و نوجوانان در مساجد مطمئنا بسیاری از آسیب های اجتماعی مرتفع خواهد شد.

 

مدیرکل امور روستایی استان ایلام، با تاکید بر توجه خانواده ها بر تربیت دینی، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری ظرفیت مناسبی هستند که می توانند زمینه ساز فعالیت و حضور اقشار مختلف مردم در مساجد شود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست کریمی بر همکاری و تعامل دفتر امور روستایی استانداری ایلام با دبیرخانه کانون های مساجد در راستای کار فرهنگی در روستاها تاکید کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 347075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha