دور شدن از مساجد زمینه انحراف و آسیب های اجتماعی را فراهم می کند

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول و امام جماعت کانون فرهنگی هنری شهدای خرم آباد ساری دور شدن از مساجد را زمینه ساز آسیب های اجتماعی دانست و گفت: مساجد باید برای تربیت دینی افراد مختلف جامعه برنامه ارائه دهند.

حجت الاسلام نعمت صادقی، مدیرمسئول و امام جماعت کانون فرهنگی و هنری شهدای خرم آباد مسجد جامع روستای خرم آباد شهرستان ساری و مسئول زکات کمیته امداد شهرستان جویبار امروز(6اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه مهمترین کار مساجد فعالیت های قرآنی و فرهنگی است، گفت: در بدو اسلام رسول اکرم(ص) برای پیشبرد اهداف حکومت اسلامی در زمینه های مختلف با توجه به کارکردهای مساجد از مسجد حرکت رسالت خود را آغاز کردند.


وی با بیان اینکه مساجد پایگاه های معنوی خوبی برای نوجوانان و جوانان هستند، اظهار داشت: جوان‌سازی، جذاب‌سازی و شاداب‌سازی و تنوع در برنامه های کانون فرهنگی و هنری شهدای خرم آباد جهت جذب نسل جوان به فعالیت های کانون در دستور کار قرار دارد.


حجت الاسلام صادقی با اشاره به نقش مسجد در تربیت صحیح فرزندانمان، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان با حضور در کانون های فرهنگی و هنری که در جوار مساجد هستند از جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی مصون می مانند.


وی با بیان اینکه مساجد بهترین مکان برای گسترش فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) هستند، اذعان داشت: اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری را در فعالیت های این کانون سرلوحه قرار می دهیم تا با برقراری ارتباط با هیئت امناء، پایگاه بسیج، پیشکسوتان مسجد و هیئت های مذهبی زمینه حضور بیشتر اقشار جامعه در گروه های سنی مختلف به مسجد را فراهم کنیم.


حجت الاسلام صادقی، کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد نقش مهمی در تبیین جایگاه مسجد به عنوان سنگر اسلام دارند، گفت: خالی کردن مسجد نوعی تهاجم فرهنگی است.


وی با بیان اینکه تلاش دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است نوجوانان و جوانان ما را از مسجد و آموزه های دینی دور کنند، بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری باید با برنامه سازی برای این نسل، آنها را به سمت این کانون فکری هدایت نمایند.


حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه دور شدن از مساجد زمینه انحراف و آسیب های اجتماعی را فراهم می نماید، گفت: برای تربیت و پرورش فکری و دینی افراد مختلف جامعه باید مساجد برنامه ارائه دهند.


وی با بیان اینکه هرچه تقوا که حاصل حضور در مساجد است؛ بیشتر شود، ایستادگی در برابر جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان نیز فراهم می شود.


حجت الاسلام صادقی با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی و هنری شهدای خرم آباد از سال 90 تاکنون گفت: مهمترین دستاورد فعالیت های این کانون اعتماد تمامی اقشار محل به ویژه نوجوانان و جوانان به مسئولان کانون شهدای خرم آباد حتی در بیان مسائل و مشکلات زندگی شخصی و خصوصی جهت کسب راهنمایی های لازم می باشد.


وی از برگزاری جشن گرامیداشت 18اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد در این کانون خبر داد و گفت: تداوم در برگزاری کلاس های قرآنی در بخش خواهران و برادران در طول سال و تعامل با پایگاه بسیج در اجرای طرح صالحین از دیگر دستاوردهای کانون فرهنگی و هنری شهدای خرم آباد می باشد.


پایان پیام/

کد خبر 346989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha