مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم تودیع و معارفه اسحاق صلاحی و امیری صالحی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور چهرهای سیاسی و فرهنگی در این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در این مراسم که پیش از ظهر امروز دوشنبه 5 اسفند در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد چهرهایی چون یاسر هاشمی، احمد رضا رادن، محمد باقر نوبخت، محمد نهاوندیان، حجت الاسلام علی یونسی، دکتر محمد علی رجبی و.... حضور داشتند.
 

 

این مراسم با تلاوت آیتی از کلام الله مجید آغاز شد، سپس کلیپی از گزارش عملکرد این سازمان در دوره اسحاق صلاحی پخش شد.

 

در ادامه مراسم معاون سازمان اسناد و کتابخنه ملی این سازمان را پایگاه هویت ملی کشور دانست و اهمیت این سازمان به اندازه ای است که رییس جمهور حکم ریاستش را ابلاغ می کند.

 

اسحاق صلاحی: ساختار کهنه سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید عوض شود

 

رییس سابق سازمان اسناد و کتابخانه ملی  ساختار سازمان اسناد و کتابخانه ملی را کهنه و ناسازگار با امروز دانست و گفت: باید اعتبارات این سازمان افزایش یابد چراکه این منابع پاسخگوی اداره‌کردن سازمانی با این رسالت نیست.

 

حجت‌الاسلام یونسی: مبادا پدیده سری‌بودن اسناد به کتابخانه ملی سرایت کند

 

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها از سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که اسناد ملی دارند خواست که این اسناد را به کتابخانه ملی تحویل دهند و گفت: مبادا پدیده سری‌بودن به سازمان اسناد تسری پیدا کنند.

 

در ادامه این مراسم حکم دکتر روحانی برای ریاست دکتر رضا امیری صالحی بر سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرائت شد.

 

امیری صالحی: درهای کتابخانه ملی به روی همه اندیشمندان با هر گرایش فکری باز است

 

رییس سازمان اسناد با تاکید بر اینکه این سازمان باید به مرکزی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تبدیل شود، گفت: درهای این سازمان بر روی هر اندیشمندی با هر گرایش فکری باز است.

 

 نوبخت: دولت برای کمک مالی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی آمادگی دارد

محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور  از آمادگی دولت برای کمک مالی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد و گفت: هرچند خزانه ما در مضیقه است اما تا آنجا که بتوانیم برای تعالی فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش می کنیم.

 

نهاوندیان: اسناد ملی باید از انحصار خارج شوند

محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت از حق دسترسی آزاد به اطلاعات حمایت می‌کند، گفت: اسناد ملی پس از فاصله زمانی مقرری باید در اختیار همگان قرار گیرد و از انحصار خارج شوند.

 

 در پایان مراسم با حضور دکتر نهاوندیان، دکتر نوبخت، حسام الدین آشنا و حجت الاسلام یونسی بر جایگاه حکم امیری صالحی برای ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای چهار سال به وی اعطا شد و از دکتر صلاحی با لوح یادبودی تقدیر شد و اسحاق صلاحی هم با هدیه مالی از رییس جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی تقدیر کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 346632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha