تحمیل غرامت شکست طرح از نیل تا فرات به سوریه و لبنان!

خبرگزاری شبستان:تشدید فعالیت‌های تکفیری در کشورهای مختلف واکنش آمریکا برابر انحطاط خود است، چراکه انقلاب‌های عربی منافعش را در منطقه متاثر و نقشه‌هایش مانند خاورمیانه جدید و از نیل تا فرات را با شکست مواجه کرد.

خبرگزاری شبستان: "یکی از علت های مهم پدید آمدن جریان های متعدد تکفیری در سه سال اخیر، شکست سنگین و پی درپی آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه است بویژه شکست آنها در از بین بردن حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی در فلسطین باعث شده به این نتیجه برسند از مزدوران خود و امکانات و افرادی که در منطقه دارند بویژه دولت های عربی مزدور و عربستان برای تحریک مسلمانان استفاده کنند." اینها بخشی از سخنان مسعود دریس، معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) است که درباره اهداف و برنامه ها و تاثیرات سوء فعالیت های تکفیری در جهان اسلام بیان کرده و مشروح آن از نظرتان می گذرد:
 

گروه های تکفیری به سرکردگی و حمایت چه کشورهایی این اقدامات را انجام می دهند؟
هم اکنون در منطقه با یک جریان تکفیری مواجه هستیم که در عراق و سوریه و مناطق دیگر جهان اسلام به شکل واضح اقداماتی را آغاز کرده و به نظر می رسد صهیونیست ها و اسرائیل به رهبری آمریکا پشت این جریان قرار دارند و آن را رهبری می کنند.

 

این جریان و حامیان آن، چه اهدافی را دنبال کرده و در پی تحقق چه سیاست هایی هستند؟
یکی از علت های مهم پدید آمدن جریان های متعدد تکفیر در سه سال اخیر، شکست سنگین و پی درپی آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه است بویژه شکست آنها در از بین بردن حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی در فلسطین باعث شده به این نتیجه برسند از مزدوران خود و امکانات و افرادی که در منطقه دارند بویژه دولت های عربی مزدور و عربستان برای تحریک مسلمانان استفاده کنند.
آنها ابتدا در عراق به تکفیر مسلمانان پرداختند و سعی کردند آنها را رودرروی هم قرار دهند، چه بسیار خون هایی که در این سال ها به ناحق در عراق ریخته شد، اینها به دنبال این بودند تا با این کارها در عراق یک جنگ داخلی راه بیندازند و موفق نشدند و بعد از آن متوجه سوریه شدند و در آنجا با تحریک انگیزه های طایفه ای تلاش کردند که مسلمانان را از تمام نقاط جهان به این موج طایفه ای ملحق کنند.
طبق اطلاعات موجود هم اکنون گروه هایی از 80 کشور دنیا برای جنگ با مسلمانان در سوریه گرد هم آمده اند.
باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب در سال 92 فرمودند وجود این جریان های تکفیری که در دنیای اسلام بوجود آمده اند برای استکبار و دشمنان جهان اسلام یک مژده است، اینها هستند که به جای توجه به واقعیت خبیث رژیم صهیونیستی توجه ها را به جاهای دیگر معطوف می کنند.
از دلایل بسیار مهم دیگر برای وجود تکفیری ها این است که بتوانند افکار عمومی جهان اسلام را برای اینکه خباثت های اسرائیل را نبیند به موضوعات دیگر معطوف کنند.
علاوه بر این، عربستان و اربابانش در این سه دهه که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد نفوذشان را در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورهای عربی از دست داده و احساس می کنند ایران به قدرت قابل توجهی در سطح جهانی دست یافته و از طرف دیگر می خواهند این خسارت هایی که در سال های گذشته دیده اند را با حمله به سوریه جبران کنند.
شاید گزینه طایفه گری آخرین برگ صهیونیست و عوامل آنها است تا بتوانند در منطقه از نفوذ افکار جمهوری اسلامی به ویژه درباره آزادی فلسطین ممانعت کنند.

چرا تکفیری ها حملات خود را از سوریه آغاز کرده اند، اهمیت این انتخاب از چه جهتی است؟
هم اکنون اینها توان خود را در سوریه متمرکز کرده اند و سوریه برای آنها تبدیل به یک موضوع حیاتی شده است، آنها بر این باورند که اگر در این کشور موفق شوند، در سال های آینده نیز توفیقاتی را خواهند داشت. اگر در این جنگ پیروز شوند و بعد به سراغ عراق و سپس به سراغ ایران می آیند تا با کمربند نظامی علیه ایران راهی برای ورود تکفیری ها به جمهوری اسلامی باز کنند.
تکفیری ها مسلمانان زیادی را با تفکر طایفه ای فریفته اند، آنها سراغ برخی مسلمانان در کشورهای آسیای غربی رفته اند، آنها را به اسم حنبلی، ابن تیمیه و وهابیت جذب و وارد جریان تکفیری می کنند و آنها را برای جنگ به سوریه آورده اند.
از سوی دیگر انقلاب های عربی منافع آمریکا را در منطقه تحت تاثیر قرار داد و نقشه هایشان مانند خاورمیانه جدید و از نیل تا فرات را با شکست مواجه کرد به گونه ای که تا حد زیادی جایگاه خود را از دست دادند و همین امر از علت های دیگر نفوذ تکفیری ها و شدت بخشیدن به فعالیت های آنان است.
آمریکا در آغاز انحطاط خود است و می داند در سال های آینده و در دهه بعدی که ما از آن به عنوان دهه عدالت و پیشرفت نام می بریم و با توجه به موج اسلام خواهی که در نقاط مختلف دنیا رخ داده آنها مطمئن هستند که کشورهای اسلامی به یک وحدت و انسجامی خواهند رسید که سیاست های آمریکا را در منطقه تهدید خواهد کرد و باعث شکست اسراییل می شود.
علاوه بر این، مردم مسلمان افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی حملات و جنایات تکفیری ها را فراموش نمی کنند و متوجه هستند آمریکا با برقراری پادگان های نظامی حتی در آفریقا و جاهای دیگر در پی تامین منافع خودش است، از این رو درصدد انتقام گیری برمی آیند.

 

اتخاذ چه راهکارهایی برای مقابله با نفوذ تکفیری ها در جهان اسلام موثر است؟
تکفیری ها یک تهدید مخاطره آمیز جدی برای جهان اسلام هستند که باید با همگرایی، هم افزایی و اتحاد و یکدلی و وحدت این تهدید را در جهان اسلام به یک فرصت طلایی تبدیل کنیم که این اتحاد باعث شکست طرح های اسرائیل و آمریکا می شود.
هنگامی که اراده مسلمانان بر سرنوشتشان حاکم شود این خطر بزرگ برای آمریکایی ها خواهد بود و دشمن صهیونیستی بزرگترین بازنده این میدان خواهد بود و آمریکا مجبور به عقب نشینی می شود و از این رو همه تلاش خود را بکار بسته تا در این تحولات و بیداری اسلامی تحریف و تغییر ایجاد کنند و موج اسلام خواهی را از بین ببرند و با جلو انداختن تکفیری ها می خواهند جلوی سقوط خود را بگیرند.
همگان به یاد داریم رهبر معظم انقلاب در اوایل تحولات منطقه درباره توطئه آمریکا برای منحرف ساختن بیداری اسلامی هشدارهای فراوانی دادند که الان امپریالیسم آمریکا و اسرائیل در حال فرسایش منطقه هستند و موضع آمریکا نیز موضعی مبتنی بر عقب نشینی کامل از منطقه نیست برای اینکه آنها روی ثروت های عظیم منطقه حساب کرده و حاضر نیستند از آن دست بردارند و به همین خاطر تلاش می کنند که نهضت ملت ها را از مسیر آن منحرف کنند و این کار را از طریق تکفیری ها آغاز کرده و جلو می برند.
 

آیا جنایات تکفیری ها در شدت بخشیدن به پروسه اسلام هراسی و نمایش چهره خشن از اسلام تاثیرگذار است؟
تکفیری ها نه مسلمان هستند و نه اعتقادی به اسلام دارند و برای اینکه تصویر خشن و زشتی را از اسلام به دنیا ارائه دهند از سوی عربستان که مزدور منطقه است حمایت مالی می شوند. به گونه ای که تکفیری های سوریه از حمایت شش میلیارد دلاری و تکفیری های لبنان از حمایت سه میلیارد دلاری عربستان بهره مند شده اند.
تکفیری ها به بهانه سقوط بشار اسد وارد سوریه شدند اما امروز می بینیم در مرزهای جغرافیای در حال گسترش به شمال عراق هستند و گروه تروریستی داعش درگیری هایی را در استان های شمالی این کشور به راه انداخته است.
تکفیری ها به شمال یمن راه یافته اند و الان گروه های مختلف را اردن و لیبی و تونس آماده می کنند تا وارد منطقه کنند و همه این کارها به خاطر جلوگیری از نفوذ شوکت و عظمت انقلاب ایران و بیداری اسلامی در منطقه است که امیدواریم که این کید ها و توطئه هایشان به خودشان باز گردد.

پایان پیام/

کد خبر 346955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدعلي درويش نژاد IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام.. احسنت ، بسيار زيبا بود.. نکات کليدي و قابل تأمل بودند ، آرزوي توفيق روز افزون براي آقاي دريس داريم. التماس دعا