درخشش قاری آذربایجان غربی در مسابقات بین المللی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، از درخشش قاری استان در مسابقات بین المللی قرآن که در شیراز برگزار شد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در نشست خبری که امروز در اداره کل این نهاد برگزار شد، گفت: حامد ولی زاده از نخبه های قرآنی آذربایجان غربی است که در سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که با حضور 420 قاری و حافظ در شیراز برگزار شد رتبه دوم رشته قرائت را به دست آورد.

 وی، ادامه داد: این مسابقات به مدت5 روز در شیراز برگزار شد که شرکت کنندگان در رشته های قرائت، مفاهیم، ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء با هم به رقابت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت قاریان و حافظان برجسته قرآنی، گفت: امسال بیش از 13 هزار نفر در طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در استان ثبت نام کرده اند.

 مصائبی، از برگزاری آزمون کتبی حفظ قرآن در 9 اسفند، خبر داد و تصریح کرد: در این آزمون نزدیک به 7 هزار حافظ ثبت نام کرده اند که در شهرستان های خوی و ارومیه این آزمون در مصلاهای این شهرستان ها برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سهمیه استان در سال جاری برای تربیت حافظ قرآن 12 هزار و 620 نفر بود که تاکنون 13 هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سازمان اوقاف در سال‌های اخیر اقدامات خوبی درخصوص فرهنگ‌سازی برای مباحث قرآنی ـ فرهنگی انجام داده است که مهم‌ترین اقدام اجرای طرح تربیت 10 میلیون حافظ است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آغاز این طرح از سال 91، سهمیه استان در سال گذشته را 10 هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد بیش از 2 هزار نفر در آزمون کتبی شرکت کردند.

پایان پیام/
 

کد خبر 347013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha