رقابت 1850نفر در آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از شرکت یک هزار و 858 نفر در دومین مرحله آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با نهم اسفند ماه جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام مهدی عباسی، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز(6 اسفند) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم، افزود: این طرح از سال گذشته در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت تربیت حافظان قرآنی راه اندازی شد.


وی با اشاره به برگزاری دومین مرحله طرح تربیت حافظان قرآنی در سال جاری، بیان کرد: در این طرح در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می شود.


مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: در بخش شفاهی که از 20 بهمن الی هشتم اسفندماه جاری برگزار شده و مرحله کتبی همزمان با نهم اسفندماه برگزار می شود.


حجت الاسلام عباسی از ثبت نام 2 هزار و 760 نفر در این طرح در سال جاری خبرداد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 500 نفر شرکت کردند که نهایتا یک هزار و 858 نفر در آزمون سراسری شرکت می کنند.


وی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآنی در 10 رشته برگزار شده است، ادامه داد: این رشته ها شامل؛ حفظ جزء 30، جزء 30 و یکم، جزء 30، یکم و دوم، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء ،20 جزء،حفظ کل قرآن و حفظ موضوعی 150 و 300 موضوع است.


مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این دوره ها از ابتدای سال جاری در 28 امامزاده در قالب 128 کلاس برگزار شده که در این راستا خراسان جنوبی رتبه دوم را در ارزیابی های انجام شده به دست آورده است.


پایان پیام/

کد خبر 347037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha