افتتاح کتابخانه الکترونیکی دانشگاه تبریز

خبرگزاری شبستان: کتابخانه الکترونیکی دانشگاه تبریز با بیش از 800 هزار جلد کتاب الکترونیکی به زبان لاتین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، رئیس دانشگاه تبریز ظهر امروز(6 اسفند) در آیین بهره‌برداری از کتابخانه الکترونیکی دانشگاه تبریز گفت: برای اینکه در حوزه علم و فناوری و به ویژه پژوهش به پیشرفت‌های ملموس دست پیدا کنیم باید به زیرساخت‌ها توجه کنیم.

 

محمدرضا پورمحمدی افزود: برای پیشبرد اهداف و تعالی سازمانی باید از ظرفیت‌ها، امکانات و داشته‌های خویش به نحوه شایسته‌ای استفاده کنیم و برای نیل به این امر فرهنگ‌سازی نیز ضروری است.

 

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به وضعیت فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف دستاوردهای خیلی خوبی داشته هرچند در بعضی از شاخص‌های پژوهشی باید بیش از گذشته همت کرده و سرمایه‌گذاری کنیم که نمونه آن افتتاح چنین مراکزی است.

 

وی فراهم کردن امکان دسترسی به تمام پایگاه‌های الکترونیکی علمی معتبر دنیا و افزایش پهنای باند اینترنتی از 100 به 150 مگابایت را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در آینده نزدیک برشمرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، تراب نجاری، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تبریز نیز در ابتدای این مراسم گفت: این کتابخانه الکترونیکی با قابلیت جست‌وجوی کتب براساس 9 محور کلیدی، استفاده از منابع روز دنیا از ناشران معتبر بین‌المللی چون Springer ، University press ، Cambridge ، Oxford ، Routledge ، Elsevier و ... را برای تمامی کاربران اینترنت فراهم کرده است.

 

گفتنی است، کتابخانه دیجیتال دانشگاه تبریز به آدرس http://library.tabrizu.ac.ir به بهره‌برداری رسید.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 347082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha