چاپ60 عنوان کتاب یکی ازدستاوردهای جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به دستاوردهای جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)گفت: امسال نزدیک به 60 عنوان کتاب در شش ماهه دوم به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) درجلسه کارگروه پژوهشی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهارکرد: امروز مشاهده می‌کنیم فرهنگ عمومی ما در بسیاری از موارد با فرهنگ اسلامی فاصله دارد و بایستی تلاش کنیم که هر روز این فاصله ها کمتر شود و امیدواریم فرهنگ رضوی که همان فرهنگ اسلامی است، روزی به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.


جعفری تصریح کرد: روزی‌ که حدفاصل میان ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) به دهه کرامت نام گذاری شد کسی فکر نمی‌کرد دهه کرامت، در جامعه نهادینه شود لذا همانگونه که انقلاب اسلامی، واژه سازی و نهاد‌سازی کرد بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) هم گام‌هایی را در این راستا برداشته است.


جعفری از راه‌اندازی خبرگزاری فرهنگ رضوی در اواخر فروردین 93 خبر داد و گفت: فصلنامه «فرهنگ رضوی» مجوز تبلیغی ترویجی خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و منتظر است تا مجوز علمی پژوهشی خود را نیز از وزارت علوم دریافت کند.


وی با اشاره به دستاوردهای جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: امسال نزدیک به 60 عنوان کتاب در شش ماهه دوم به چاپ رسانده است.


درادامه این نشست یحیی طالبیان، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی توانست طی سال جاری130 اثر پژوهشی را در قالب کتاب به چاپ رساند.


وی ادامه داد: ما به نوعی خود را جزو اصحاب دانش و فرهنگ می‌دانیم که موظفیم آثاری را تولید کنیم که همه اقشار جامعه تا آنجا که چارچوب ساخت سازمانی پژوهشگاه اقتضا می‌کند از آن بهره ببرند.


وی در پاسخ به درخواست کسانی که معتقدند باید سطح داوری مقالات ارسالی به جشنواره امام رضا(ع) تقلیل یابد، گفت: همایش‌های علمی-پژوهشی اگر طبقه‌بندی خوبی داشته باشد محصول آن در ترویج فرهنگ و معارف ائمه اطهار (ع) مؤثر خواهد بود همچنین بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره شعر، جشنواره پیامک رضوی دارد که همگی به فرهنگ‌سازی می‌پردازند.


طالبیان درباره چرخشی بودن عناوین و موضوعات همایش در استان‌های مختلف تصریح کرد: کلیت این قضیه با اندک تاملی، قابل استفاده خواهد بود و در عین حال باید مزیت و استعداد استان‌ها در این خصوص لحاظ شده و عناوین انتخابی در هر استان به صورت کاربردی باشد.


همچنین حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، دبیرهیات علمی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در این نشست گفت: انسان در مراتب تنزلات وجود از نگاه حکیمان و عارفان، حلقه آخر قوس نزول و در ابتدای قوس صعود را تشکیل می‌دهد و ما به فراخور ارتباطی که با انسان کامل برقرار می‌کنیم مجرای فیض الهی خواهیم بود و می‌توان از مراتب حس، خیال و وحی برهیم.


وی گفت: عنوانی که در لوگوی مربوط به بنیاد امام رضا(ع) مشاهده می‌کنید همه جانبه است و باید خروجی کار ما بتواند برای تمامی نسل‌ها مفید واقع شود  چرا که فرهنگ با تمام گستردگی‌اش جایی حضور پیدا خواهد کرد که عقلانیت باشد و از این رو تلاش ما بر این اصل متمرکز شده که جهت‌گیری همایش به سوی علمی و عقلانی بودن باشد.


به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، وی افزود: جا دارد همانند سایر آگهی‌های تبلیغاتی، لوگوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با تمام گروه‌ها و استان‌های شرکت کننده در یک جا جمع شده و به شکل واحدی از سوی صدا و سیما به عموم مردم معرفی شود.


فقیه اسفندیاری با بیان اینکه بیش از 500 نفر عضو هیأت علمی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در سراسر کشور هستند، اذعان داشت: مجله تخصصی ما در سه شماره به زیور طبع آراسته شد و مخاطبان ما هرگز علما به معنای خاص کلمه نیستند بلکه همه اندیشمندان و اصحاب علم و ادب مخاطب فصلنامه فرهنگ رضوی می باشند.
 

پایان پیام/

کد خبر 347270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha