اخلاق مداری مولفه ای اثرگذار در کاهش حوادث و مشکلات در جامعه است

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اخلاق ترافیکی را عاملی اثرگذار در کاهش بروز حوادث راهنمایی و رانندگی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ ابوالفضل امیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی شامگاه گذشته در حاشیه حضور در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی شهر اراک گفت: انسان، وسیله نقلیه و شبکه معابر از عوامل موثر در حوزه ترافیکی شهری است که در این میان نقش انسان به عنوان مهم‌ترین عامل در مقوله نظم ترافیکی بسیار نمایان است.


وی بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و قانون گریزی را به عنوان یکی از علل بروز مشکلات و حوادث ترافیکی دانست و ادامه داد: آمار حوادث ترافیکی در کشور موید میزان بالا و غیر متعارف تخلفات رانندگی است که هر ساله زیان‌های جبران ناپذیر اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی متعددی را باعث می‌شود.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: ارتقاء فرهنگ انضباط ترافیکی، یکی از مهترین اولویت‌ها در برنامه ریزی‌های اجتماع محور پلیس و اخلاق ترافیکی شهروندان نیزیکی از مهمترین علت‌ها در بروز تخلفات رانندگی است.


وی عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را یکی از نمادهای بارز کج رفتاری‌های اجتماعی در کلان شهرها خواند و گفت: پلیس استان با اجرای طرح‌های پژوهشی و کارشناسی و همچنین ارائه آموزش‌های همگانی به شهروندان سعی بر شناسایی علل اجتماعی و فرهنگی موثر بر اخلاق ترافیک شهروندی و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی از جانب رانندگان را دارد.


سرهنگ امیدی توجه به دو بعد اجتماعی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توجه به شاخصه‌های سرمایه اجتماعی، تعهدات اجتماعی، الگوپذیری افراد، تاثیر آموزش‌های همگانی و پایگاه های فرهنگی- اجتماعی از مولفه هایی است که در نگاه آموزشی پلیس بدان توجه شده است.


آموزش همگانی به اقشار مختلف اجتماعی با رویکرد پیشگیرانه از جمله برنامه هایی است که نیروی انتظامی در تحقق رویکرد جامعه محوری خود برآن تاکید دارد.


پایان پیام/

کد خبر 347272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha