50 درصد اعتبارات فرهنگی کمیته امداد کردستان در حوزه دانشجویی هزینه شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، از سرمایه گذاری 23 میلیارد ریالی کمیته امداد در حوزه فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: 50 درصد این اعتبارات در حوزه دانشجویی هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، قنبر موسی نژاد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، صبح امروز (7 اسفند) در همایش علمی آموزشی فرهنگی دانشجویی در دانشگاه کردستان، گفت: بیش از 47 مقاله به دبیرخانه همایش علمی آموزشی فرهنگی دانشجویی با محوریت اتحاد ملی و انسجام اسلامی ارسال شد که بعد از بررسی 10 مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته شدند.


وی با اشاره به اینکه وحدت رمز پیروزی انقلاب بود، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو در سطح دنیا مطرح است و با تکیه بر مشترکات نظام اسلامی خوشبختانه کشور ما یک کشور الگوست و رفتار جمهوری اسلامی باعث شده در دنیای اسلام انسجام خوبی بین مسلمین وجود داشته باشد.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، با بیان اینکه امریکا در 130 کشور بیش از 950 پایگاه نظامی دارد، افزود: وحدت داخلی ما باعث شد با دست خالی در برابر قدرت های جهانی ایستادگی کنیم و بدون هیچ هزینه ای صدای آزادی خواهی نظام اسلامی به 126 کشور دنیا صادر شده است.


این مقام مسئول، با بیان اینکه در آینده هم با هدایت های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام و تلاش جوانان اقتدار ما بیشتر از گذشته خواهد شد، اذعان کرد: در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، برنامه های تحولی در بحث توانمندسازی خانواده های تحت پوشش امداد شکل گرفته که توجه به توانمندهای فرهنگی و اجتماعی خانواده ها و فرزندان آنان در دستور کار این نهاد مقدس است.


موسی نژاد، با اشاره به اینکه دانشجویانی تحت پوشش کمیته امداد همواره رتبه های برتر کشوری را به خود اختصاص داده اند، افزود: این دانشجویان همواره در حوزه های علمی، فرهنگی و پژوهشی سرآمد بوده اند که ظرفیتی برای بالا بردن توان علمی کشور است.


وی از سرمایه گذاری 23 میلیارد ریالی کمیته امداد در حوزه فرهنگی در سال جاری خبر داد و افزود: 50 درصد این اعتبارات در حوزه دانشجویی هزینه شده است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، تصریح کرد: یک هزار و 800 دانشجو در سرفصل های مختلف تحت حمایت این نهاد هستند که در دانشگاه های مختلف کشور و در رشته ها و گرایش های علمی متنوع مشغول تحصیل هستند.


موسی نژاد، همچنین از راه اندازی کانون فاغ التحصیلان امداد خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم راه اندازی این کانون بستری برای اشتغال و حل مشکلات دانشجویان باشد.


وی یادآوری کرد: با توجه به سیاست های کمیته امداد بحث مددکاری در دستور کار قرار دارد که با اجرایی شدن این طرح تعداد بسیاری از دانشجویان تحت پوشش به کار گرفته می شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 347408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha