شبکه نیکوکاری در محلات تشکیل می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حمایت از شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از تشکیل شبکه نیکوکاری در محلات استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حمید نصیری، امروز(7اسفند) در همایش نکوداشت خیرین استان آذربایجان شرقی که در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با تشریح شبکه نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: مردم، محله، مسجد و نیکوکاری کلیدواژه های شبکه نیکوکاری هستند.


وی افزود: جایگاه مردم در نظام اسلامی محور است و مردم همواره محور عمل هستند، نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز یک نهاد کامل مردمی است.


نصیری تاکید کرد: محله دارای هویت و مرز مشخص است و دارای همبستگی محلی است و افراد یک محله دارای همبستگی هایی هستند.


مدیرکل حمایت از شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور همچنین با تاکید بر جایگاه مسجد در اسلام عنوان کرد: مسجد مهم ترین پایگاه اجتماعی مردم و یکی از مهم ترین نهادهای شبکه نیکوکاری است.
 

وی با اشاره به اهداف اصلی ایجاد شبکه های نیکوکاری تصریح کرد: حضور مردم در صحنه نیکوکاری یکی از مهم ترین اهداف تشکیل این شبکه است، هر کاری که به مردم واگذار شده به نحو احسن انجام شده و این نگاه مقام معظم رهبری است که بخش مردمی کمیته امداد نیز بر این اساس توسعه پیدا می کند.


نصیری ابراز داشت: شبکه نیکوکاری مردم محور است و مردم نقش اول اجرایی این شبکه هستند، این شبکه متعلق به مردم است و کمیته امداد پشتیبانی کننده است.


مدیرکل حمایت از شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار داشت: شبکه نیکوکاری به دنبال تقویت حقوق همسایگی است و نوع دوستی و نیکوکاری باید در محلات ترویج و احیا شود.


وی مشارکت اجتماعی، مشارکت آگاهانه، مشارکت همگانی و مشارکت منطقی را از اهداف تشکیل شبکه نیکوکاری دانست.


نصیری در پایان با اشاره به اینکه شبکه نیکوکاری به دو شکل فیزیکی و مجازی ایجاد می شود، گفت: شبکه فیزیکی در واحدها و حلقه ها و مجامع نیکوکاری در محلات تشکیل می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 347461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha