هنر باید در خدمت مکتب و دین قرار بگیرد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر و هنرمندان در جامعه گفت: هنر باید در خدمت مکتب و دین قرار بگیرد تا ذهن‌ها را به سمت هدایت الهی بکشاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حسین قنادیان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور شب گذشته(8اسفند) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم «اختران» با تاکید بر نقش موثر بسیج هنرمندان در جامعه و هنر اظهار داشت: امروز جامعه و سازمان های فرهنگی و دولتی باید همچون پایه گذاری انقلاب اسلامی، به مصادیق بسیج تکیه کنند،چرا که تنوع ایده پردازی در میان بسیجیان موج می زند.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی دارند و تجلیل از شهدا وظیفه همه مردم و مسئولان است، افزود: تجلیل از شهدا یک وظیفه است و همه باید در این مسیر گام بردارند و باید مشکلات خانواده شهدا را در هر شرایطی مرتفع کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر و هنرمندان در جامعه خاطرنشان کرد: هنر باید در خدمت مکتب و دین قرار بگیرد تا ذهن‌ها را به سمت هدایت الهی بکشاند.

 

وی افزود: هنرمندان بسیجی باید با تشکیل تشکل های صنفی هم سو ، قدرتمند و تخصصی، بتوانند سهم هنر متعهد و ارزش گرا را در مدیریت فرهنگی کشور تثبیت کنند.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: جشنواره فیلم اختران در مقایسه با سایر جشنواره های از لحاظ قالب ومدل بسیارمتفاوت است و موضوعی که در قالب تحقق شعار حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی برای آن در نظر گرفته شده، می تواند آن را کم نظیر نشان دهد.

 

وی تصریح کرد: جشنواره فیلم اختران هر چند در آغاز راه است ولی ظرفیت های خوبی برای تولید آثار ارزشی ایجاد می کند که شرط توفیق آن استمرار است.

 

قنادیان گفت: خدمت بی توقع هنرمندان به اقشار محروم و احاد جامعه با عث ماندگاری کارشان می شود چرا که هویت و باورهای دینی یک جامعه برگرفته از خدمت صادقانه افراد مختلف جامعه است.

 

بنابرگزارش شبستان در ادامه حسن کمالیان، دبیر سومین جشنواره فیلم بسیج " اختران" با بیان اینکه پراکندگی هنرمندان مهمترین آفت برای ارائه یک ایده جدید است، گفت: هنرمندان بازوی قوی ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه هستند.

 

 کمالیان  با بیان اینکه مشهد به لحاظ ظرفیت هنری موقعیت ممتازی دارد اظهار داشت: موقعیت این شهر در کشوز ممتاز است و وجود زیر ساخت های هنری ، سینمایی و هنرمندان و سینماگران برجسته و از همه مهمتر هم جواری با امام رضا(ع) این شهر را به عنوان یک پایگاه مهم فعالیت های هنری و ارزشی مطرح می کند.

 

وی با تاکید بر نقش موثر بسیج هنرمندان در جامعه و هنر ، افزود: مرکب اسلامی امروز باید توسط بچه مسلمان های ما هدایت شود و جامعه باید از نوآوری های سیاسی و مذهبی این آثار غنی و مطلع شود.

 

کمالیان با اشاره به اینکه اگر همه ساله در ایام ثابتی و با فاصله ای مناسب از جشنواره فیلم فجر با برنامه ریزی ای مدون اجرا شود استقبال خیلی خوبی هم از آن می شود، گفت: این استمرار جایگاه خوبی در بین مردم پیدا می کند و فرصتی می شود برای حضور سینما گران و هنرمندان استانی و ظرفیت و زمینه ای ایجاد می کند تا آثار خوبی در حوزه سینمایی کشور تولید شود.

 

کمالیان افزود: به اکران در آمدن آثار جشنواره اختران در محل پردیس سینما هویزه دلیلی دیگر برای برابری این جشنواره با جشنواره های ملی است.

  

وی با اشاره به کمیت و کیفیت آثار جشنواره اختران اظهار داشت: با مشاهده نوآوری در این آثار، به طور حتم زمینه همکاری هنرمندان خراسانی با بزرگان عرصه سینمای کشور فراهم خواهد شد.

 

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر250 نفر هم استانی‌ها ما در خارج از استان در حال فعالیت در حوزه فیلم و سینما هستند.

  

دبیر جشنواره فیلم اختران افزود: آثار رسیده به جشنواره 300 اثر است که از این میان 95 اثر داستانی، 76 مستند، 23 انیمیشن، 29 نماهنگ و 85 فیلم‌نامه به مرحله داوری رسیدند و از این میان 55 اثر به جشنواره راه یافتند.

 

وی به برخی از برنامه‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات فیلمبرداری دیجیتال و فیلم‌نامه نویسی، دیدار با استاندار، شهردار و شورای شهر و مدیرکل ارشاد اسلامی استان رضوی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره بود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از دو خانواده شهید و تعدادی از هنرمندان کشوری و استانی تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 347957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha