تقویت کانون های مساجد تقویت فرهنگ دینی است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در واقع تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه به ویژه در بین نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(10 اسفند) در دیدار کارکنان و مسئولان کانون های مساجد با امام جمعه ایلام، اظهار کرد: مساجد پایگاه اصلی ترویج شعائر دین مبین اسلام است.


وی، افزود: مسجد نه فقط در زمان کنونی و نه فقط در کشور عزیز اسلامی ایران، بلکه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ منشا آثار بزرگ و نهضت ها و حرکت های اسلامی بزرگی بوده است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: مسجد مهمانخانه خدا در زمین و جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانی است و نقش مسجد در هدایت و روشنگری، آن را به چشمه زلال معرفت تبدیل کرده است.


حجت الاسلام چراغی پور، با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد، یادآور شد: راه‌اندازی، توسعه و تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری، بررسی و ساماندهی کانون‌های قدیم‌التاسیس، بهبود ارتباط و تعامل مدیران کانون‌ها با ائمه محترم جماعات و هیئت امنای مساجد، جذب و استمرار حضور نوجوانان و جوانان در مسجد بخشی از فعالیت این کانون‌هاست.


وی، ارایه خدمات متنوع آموزشی، فرهنگی، هنری، اردویی، زیارتی به صورت نیمه متمرکز و غیرمتمرکز، تشکیل ستاد اوقات فراغت کانون‌ها، طرح تلاوت نور به عنوان فراگیرترین طرح قرآنی کشور، توزیع قرآن کریم در مساجد کشور، ایجاد و گسترش مهد کودک‌های قرآنی در جوار مساجد با هدف تربیت دینی فرزندان ایران اسلامی در کشور را از دیگر برنامه‌های و فعالیت‌های این کانون ها عنوان کرد.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد ایلام، افزود: تاسیس خانه‌های نور برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های قرآنی و ساماندهی جلسات سنتی آموزش قرآن کریم، تاسیس و گسترش کتابخانه‌های مساجد و توزیع کتاب، گسترش برنامه‌های تبلیغی و ترویجی اطلاع‌رسانی در زمینه فعالیت های دینی از طریق خبرگزاری شبستان، حضور فعال در نمایشگاه های کتاب و قرآن از دیگر فعالیت های کانون های مساجد است.


حجت الاسلام چراغی پور، گفت: دشمنان همواره به دنبال توطئه و شبیخون فرهنگی علیه انقلاب اسلامی هستند بنابراین کانون های فرهنگی هنری مساجد با ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی و پیاده سازی آن در جامعه می توانند با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.


وی، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با انجام فعالیت های فرهنگی و جوان پسند و اجرای برنامه های علمی و متنوع برای جوانان و نوجوانان، در جذب آنان به سوی مساجد نقش مهمی دارند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، افزود: در حال حاضر 241 کانون فرهنگی و هنری در کنار مساجد در راستای جذب جوانان به فعالیت های دینی و فرهنگی تاسیس و راه اندازی شده است.


چراغی پور، با بیان اینکه تا کنون 239 کانون فرهنگی و هنری در استان ایلام راه اندازی شده است، تصریح کرد: مجوز تاسیس 3 کانون فرهنگی و هنری صادر شده و انتظار می رود که این تعداد تا پایان سال به 250 باب نیز افزایش یابد.


وی، با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد از کانون های مساجد استان در مناطق محروم و روستایی دایر شده است، ابراز کرد: راه اندازی خانه های نور در راستای آموزش قرآن به نونهالان، اجرای طرح تلاوت نور، راه اندازی خانه های فرهنگی دیجیتال، تاسیس کانون های تخصصی، برگزاری برنامه های هنری فرهنگی، نمایشگاه های مختلف و اجرای فعالیت های دینی از برنامه های مهم کانون ها به شمار می رود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان با اشاره به اجرای 20 برنامه فرهنگی به مناسبت 18 اسفند، خاطرنشان کرد: گردهمایی فعالان کانون ها، افتتاح 28 کانون فرهنگی و هنری با حضور مسئولان، برگزاری جشن تلاش در زرین آباد، نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری و دیدار با مسئولان فرهنگی و اجرایی استان از جمله برنامه های 18 اسفند است.


گفتنی است، در این دیدار جمعی از مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ایلام و کارکنان دبیرخانه مساجد استان حضور داشتند.


پایان پیام/
 

کد خبر 348201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha