کانون های مساجد، مساجد را به مسجد طراز اسلامی نزدیک تر کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، اظهار داشت: کانون های مساجد، مساجد را به مسجد طراز اسلامی نزدیک تر کنند.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، به مناسبت بزرگداشت دهه نکوداشت به خبرنگار شبستان در اصفهان گفت: حضرت رسول اکرم(ص) در صدر اسلام مساجد طراز اسلامی را برای همه ما تعریف کرده اند و کانون های فرهنگی و هنری در مساجد باید مساجد را به مسجد طراز اسلامی نزدیک و نزدیک تر کنند.

 

وی ادامه داد: کارکردهای مساجد باید در زمینه های مختلف دینی، فرهنگی و هنری تقویت و احیا شود که این لازمه استفاده از ابزارهای دینی و فرهنگی است.

 

وی افزود: مساجد تنها محل عبادت نیست و مسئولان و مردم باید باهم اندیشی و همفکری مساجد را در حوزه های آموزشی، فرهنگی و هنری نیز فعال کنند چرا که مساجد از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام معتمدی، با بیان اینکه امام جماعت مسجد نیز یکی از عوامل احیای مسجد طراز اسلامی است، اضافه کرد: امام جماعت با بصیرت و تفکر صحیح و برنامه ریزی صحیح و جامع می تواند نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب کند.

 

وی با اشاره به کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نقش موثر آنها در کارکردهای مساجد، عنوان کرد: استان اصفهان با 1604 کانون فرهنگی و هنری مساجد، با ارائه برنامه های دینی، فرهنگی و هنری در تمام نقاط استان حتی روستاهای دورافتاده توانسته نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب کند.

 

حجت الاسلام معتمدی، تاسیس 1004 کتابخانه مسجد، اجرای طرح تلاوت نور در 3050 مسجد استان، وجود 45 کانون تخصصی، فعالیت 110 هسته مطالعاتی، وجود 52 مرکز خانه های نور را از افتخارات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان عنوان کرد.

 

وی با اشاره به چاپ نخستین جلد اطلس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سال 1390 شامل 488 کانون ثبت شده قبل از سال 1388 را یادآور شد و اذعان داشت: جلد دوم و سوم اطلس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مشتمل بر 750 کانون ثبت شده سال های 1388 تا 1390 چاپ و منتشر می شود.

 

وی افزود: برگزاری 23 همایش در استان، برگزاری نشست خبری و تشریح برنامه های کانون های مساجد، حضور در مراسم سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه "9 اسفند"، ساخت تیزر دهه نکوداشت کانون های مساجد، انتشار نشریه رواق ویژه دهه نکوداشت کانون های مساجد، هماهنگی با خبرنگاران شبستان در خصوص مصاحبه های ویژه دهه نکوداشت با مسئولان استانی اهم برنامه های این دهه است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 348224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha