کتاب خوب حاصل مطالعه عمیق، تحقیق بسیار و تهذیب نفس است

خبرگزاری شبستان: مشاور فرهنگی استاندار یزد، اظهار داشت: کتاب خوب حاصل مطالعه عمیق، تحقیق بسیار و تهذیب نفس یک نویسنده است.

دکتر غلامرضا محمدی، مشاور فرهنگی استاندار یزد، در بازدید از ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد، در تبیین ویژگی های یک کتاب خوب به خبرنگار شبستان گفت: کتابی مفید است که نویسنده در آن بسیار مطالعه و تحقیق نموده و تهذیب نفس را در آن رعایت کرده باشد.

 

وی با اشاره به کاهش زمان مطالعه در بین اعضای جامعه، افزود: باید با فضا سازی لازم انگیزه جهت مطالعه را در جامعه افزایش داد.

 

محمدی، یکی از راه های افزایش انگیزه در بین مردم را برگزاری چنین نمایشگاه هایی دانست و تصریح کرد: اگرچه با پیشرفت فناوری می توان بیشترین حجم اطلاعات را در کوتاه ترین زمان از طریق اینترنت به دست آورد اما هنوز کتاب در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به تنوع مناسب کتاب های عرضه شده در نمایشگاه کتاب استان، اضافه کرد: متاسفانه میزان کتاب های تحقیقی و پژوهشی کاهش یافته است و بیشتر رویکرد مولفین به سمت کتاب های گردآوری مطالب جلب شده که این امر نیازمند توجه مسئولان مربوطه می باشد.

 

مشاور فرهنگی استاندار یزد، بر گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: خانواده موثرترین نهاد برای گسترش این فرهنگ در جامعه می باشد.

 

وی عنوان کرد: خانواده باید در دکورهای منازل، سبد خرید، هدایا و ... جایگاهی را به کتاب اختصاص دهند تا گرایش یه کتاب و مطالعه در بین فرزندانشان ایجاد شود. 

 

پایان پیام/

کد خبر 348338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha