کانونهای فرهنگی هنری مساجد مرکزی برای تولید علم و ابتکار باشند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید مرکزی برای تولید علم و ابتکار و محلی برای پاسخ به نیازهای روحی جوانان باشند.

حجت الاسلام محمدعلی تابعی در آستانه 18 اسفند بیست و یکمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: نهادهای مختلفی از جمله سازمان تبلیغات، مرکز رسیدگی به امور مساجد، اوقاف و دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری بخشی از امورات مساجد را برعهده دارند و آن را مدیریت می کنند.


وی با تاکید بر اینکه مساجد پایگاه محوری و اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند، افزود: بسیاری از مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... در این کشور مبتنی بر اعتقادات ماست.


امام جمعه موقت بیرجند به کارکردهای مختلف مساجد اشاره کرد و گفت: تامین بخشی از نیازهای جوانان و هدایت آن در امور فرهنگی و هنری یکی از ظرفیت های مهم کانونهای فرهنگی هنری مساجد است که هنوز به طور کامل نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.


وی فعالیتهای فرهنگی هنری را صرف انجام برنامه ریزی برای اوقات فراغت ندانست و ادامه داد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید مرکزی برای جذب جواب و پاسخ به نیازهای روحی آنها باشد.


وی با تاکید بر آینده نگری در انجام فعالیتهای فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: کانونهای مساجد باید با یک نگاه ایده آل نزدیک به واقعیت در بخشهای مختلف به رویکردهای دینی، مذهبی و اجتماعی ورود پیدا کنند که در حال حاضر تا حدودی توانسته است در این زمینه موفق باشد و مهارتهایی به اعضای خود بدهد که برای آینده زندگی آنها مفید باشد.


حجت الاسلام تابعی تاکید کرد: امروز بستر و زمینه برای این امر فراهم شده است و باید تلاش کرد تا کانونهای فرهنگی هنری در اجرای برنامه ها، دچار روزمرگی نشوند.


وی با بیان اینکه باید همیشه در فعالیتهای کانونهای فرهنگی هنری یک حرکت رو به جلو و جهش را مشاهده کنیم، به جوانان توصیه کرد از فرصت جوانی به خوبی استفاده کنید.


امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه کانونهای فرهنگی هنری باید مبتنی بر یک نگاه جوان گرایانه باشد تا زمینه رشد آنها را در زمینه های معنوی، علمی و هنری فراهم کنند، به جوانان توصیه کرد آرمان گرای مبتنی بر واقعیت باشند و نقشه راه را با اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای خود ترسیم کنند.


وی بر استفاده از فرصت جوانی تاکید کرد و از جوانان خواست اهل مطالعه باشند و همیشه به دنبال تعالی روح و جسم خود برای رشد باشند.


پایان پیام/

کد خبر 348455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha