مشهد میزبان چهارمین المپیاد قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کشور

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد از برگزاری چهارمین المپیاد قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن سراسر کشور در اردیبهشت ماه سال آتی در مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا زارع مهرجردی، رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، به خبرنگار شبستان در مشهد، اظهار داشت: چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان از 22 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور در اردیبهشت‌ماه سال 93 در مشهد برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در چهارمین المپیاد قرآنی دو روزه و در سه بخش کتبی، شفاهی و فرهنگی و هنری برگزار می شود، گفت: رقابت کنندگان در بخش شفاهی در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت، مداحی و دکلمه خوانی به رقابت می پردازند.


حجت الاسلام زارع مهرجردی ادامه داد: در بخش کتبی رشته های آشنایی با مفاهیم قرآنی، آشنایی با احادیث و ادعیه، سیره معصومین (ع)، قرآن شناسی، ترجمه و مفردات قرآنی، احکام و حفظ موضوعی قرآن کریم وجود دارد.


وی گفت: رشته های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تذهیب، عکاسی، پوستر، وبلاگ نویسی، داستان، شعر، فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلم کوتاه، نماهنگ، پویا نمایی، نرم افزار، مقاله نویسی، معرق مختص بخش فرهنگی و هنری این دوره از مسابقات است.


رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد تصریح کرد: برگزاری این المپیاد در شهر مشهد نیازمند فراهم ‌کردن مقدماتی در شأن این نام است که باید با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و نهادها صورت گیرد.


وی افزود: برگزاری این المپیاد به‌عنوان یک رویداد قرآنی باید آن ‌قدر ظرفیت داشته باشد که بتواند علاوه بر مشهد، شهرهای اطراف را نیز درگیر کند و به یک افتتاحیه و اختتامیه بسنده نشود.


حجت الاسلام زارع مهرجردی اشاره ای به ظرفیت‌های قرآنی شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور داشت و بیان کرد: خراسان رضوی از برد بالای تبلیغاتی به خاطر فضای معنوی‌اش نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است.


وی خاطر نشان ساخت: برگزاری این المپیاد در مشهد می‌تواند یک ویژگی خاص داشته باشد و آن تأثیرپذیری ازوجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) است.


رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد از برگزاری این المپیاد قرآنی در 15 نقطه استان خبر داد و تاکید کرد: این امر علاوه بر اینکه باعث برگزاری محفل انس با قرآن در سطح استان می شود باعث ایجاد فضای قرآنی بیشتر در سراسر استان نیز خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 348537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha