چهارمین دوره المپیاد قرآن و عترت در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد گفت: چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن امسال با میزبانی این دانشکده در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد حجت الاسلام غلامرضا زارع مهرجردی، رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد صبح امروز(14اردیبهشت) در نشست خبری  پیرامون برگزاری چهارمین دوره المپیاد قرآن و عترت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه علوم و معارف قرآن  براسر کشور  برگزار می شود.

 

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با بیان اینکه حاکمیت قرآن در زندگی انسان را در برابر انحرافات مصون می کند،گفت: چهارمین المپیاد قرآن و عترت در روزهای18،17 و 16 اردیبهشت به میزبانی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد برگزار می شود.


رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با بیان اینکه نفرات برتر این مسابقه در رشته های مختلف به جشنواره ملی راه پیدا می کنند، گفت: در این دوره به پنج نفر برگزیده در رشته های مختلف جوایزی اهدا می شود.


وی بابیان اینکه متسابقین خواهر و برادر در چهارمین المپیاد قرآنی در سه بخش کتبی، شفاهی و فرهنگی و هنری  برگزار می شود،تصریح کرد: متسابقین این دوره المپیاد در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، مداحی و دکلمه خوانی در بخش شفاهی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 

 رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد ادامه داد: آشنایی با مفاهیم قرآنی، آشنایی با احادیث و ادعیه، سیره معصومین (ع)، قرآن شناسی، ترجمه و مفردات قرآنی، احکام و حفظ موضوعی قرآن از جمله رشته های این دوره المپیاد در بخش کتبی است.

 

حجت الاسلام زارع مهرجردی افزود: همچنین در بخش فرهنگی و هنری  شرکت کنندگان در رشته های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تذهیب، عکاسی، پوستر، وبلاگ نویسی، داستان، شعر، فیلمنامه نویسی، نمایش نامه نویسی، فیلم کوتاه، نماهنگ، پویا نمایی، نرم افزار، مقاله نویسی، معرق به رقابت به یکدیگر می پردازند.

 

حجت الاسلام زارع مهرجردی افزود:خراسان رضوی از ظرفیت بالای تبلیغاتی به خاطر فضای معنوی‌اش نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است.


رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با بیان اینکه تدبر در قرآن، جامعه را به سمت پیشرفت سوق می دهد، تصریح کرد: قرآن کریم دامنه وسیعی دارد که با توجه به ترجمه، فهم و تفسیر آن اثرات معنوی اش را در زندگی حس می کنیم.


حجت الاسلام زارع مهرجردی با اشاره به اینکه بستر حرکت های قرآنی با شروع انقلاب اسلامی وسعت یافت، گفت: بهره برداری از ظرفیت بالای برگزاری چهارمین المپیاد قرآنی به‌عنوان یک رویداد قرآنی گام نخست گسترش اهداف قرآنی در جامعه است.


وی با بیان اینکه دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد از سال 1380مشغول به فعالیت در راستای ترویج فرهنگ قرآن و تربیت مدرس قرآن و عترت است، اظهار داشت: در حال حاضر 21 دانشکده قرآن و عترت در سراسر کشور فعالیت می کنند.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 364565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha