برگزاری مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن پیام نور استان اصفهان

خبرگزاری شبستان: معاون علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور استان اصفهان، گفت: مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن پیام نور استان اصفهان با حضور 315 نفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌ دکتر رضا مختاری، معاون علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور استان اصفهان، امروز(11 اسفند) در مسابقات قرآن کریم دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: این مسابقات در مرحله نیمه نهایی برگزار می شود که 315 نفر بایکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی افزود: مسابقات در مرحله شهرستانی و مراکز برگزار شده و نزدیک به یک هزار دانشجو در این مرحله شرکت کرده اند و برگزیدگان هر رشته در هر مرکز به مرحله استانی و یا نیمه نهایی راه یافته اند که برگزیدگان این مرحله با برگزیدگان دانشجویان پیام نور سایر استان ها رقابت خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: با شناسایی برگزیدگان مسابقات قرآن کریم دانشگاه های پیام نور، افراد برتر به مرحله کشوری که با حضور برگزیدگان این مسابقات از تمامی دانشگاه های کشور هستند، راه یافته و این مسابقه نهایی با محوریت وزارت علوم می باشد.

 

مختاری، در خصوص رشته های این مسابقات تصریح کرد: مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی در رشته های حفظ، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعا، مداحی و اذان برگزار شده است.

 

وی ترویج معارف اسلامی و شناسایی استعدادهای قرآنی و سایر عرصه های معارف اسلامی را از اهداف این مسابقات برشمرد و ادامه داد: فضای خوب رقابتی برای رشد فعالیت های قرآنی و چهره های قرآنی ایجاد شده که از نیازهای دانشگاه ها و داشجویان است.

 

وی ادامه داد: برنامه های قرآنی، فرهنگی قرآنی و مسابقاتی در این خصوص در سطح مراکز پیام نور استان اصفهان به همت واحد فرهنگی مراکز انجام می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 348656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha