تاکید بر احیای فرهنگ قرآنی و اسلامی در قالب کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، بر احیای فرهنگ قرآنی و اسلامی و همچنین نهادینه کردن ارزش های دینی در قالب کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبر گزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، در همایش مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و بوکان که به مناسبت نکوداشت (18اسفند) در دفتر امام جمعه میاندوآب برگزار شد، گفت: ما به عنوان خادمان فرهنگ اسلامی تاکنون در ارتقا فرهنگ و هنر قرآنی و اسلامی در پایگاه مساجد لحظه ای درنگ نداشته ایم.


وی افزود: دست به دست یکدیگر داده ایم که فرهنگ و هنر اسلامی و قرآنی را با تکیه برمنویات مقام معظم رهبری در قالب کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جامعه احیا کنیم.


بیگی، با بیان اینکه در این برهه از زمان بزرگترین دغدغه رهبر فرزانه انقلاب هویت فرهنگی جامعه و جوانان است، تصریح کرد: کانون های مساجد اگر به جایگاه شایسته خود دست یابند، می توانند به یکی از برترین سنگرهای دفاعی در برابر تهدیدهای فرهنگی تبدیل شوند.
 

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: مسئولان کانون ها باید با اجرای برنامه های به روز فرهنگی زمینه حضور جوانان در مساجد را مهیا کنند چرا که نیاز امروز جامعه ما تربیت نیروهای مسجدی و ولایی است.
 

وی، بر اجرای برنامه های متنوع قرآنی، فرهنگی و هنری در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد یک مکان مردمی است و نباید کمبود اعتبار بهانه تعطیلی و یا کم کاری کانون ها شود، چرا که اگر بتوانیم با حداقل امکانات فعالیت های شایسته را به فعلیت برسانیم می‌توانیم بگوییم که در راستای احیای ارزش های دینی حرکت کرده ایم.
 

این مسئول اضافه کرد: از روز اول دست خود و مسئولان کانون ها را به دست نماینده ولی فقیه در هر شهرستان داده ایم تا با حمایت و پشتیبانی آنها، در مسیر رسیدن به هدف رهبر انقلاب گام های بزرگ و سازنده ای برداریم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 348872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha