مسابقه عکس و خاطره راهیان سرزمین نور برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:‌ مسابقه عکس و خاطره راهیان سرزمین نور ویژه راهیان نور استان مرکزی به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی همزمان با فرا رسیدن ایام اِعزام کاروان راهیان نور که از 15 اسفند مـاه 1392 آغاز و تا پایان 15 فروردین ماه 1393 است، در خصوص ثبت و ضبط اسناد و خاطرات مسافران راهیان نور اقدام به برگزاری مسابقه عکس و خاطره سرزمین راهیان نور کرده است.


بر این اساس، در بخش عکس عکاسی از مناطق مختلف هشت سال دفاع مقدس در قالب راهیان سرزمین نور با موضوعات ارتباط حسی بازدیدکنندگان با مناطق رخدادهای مربوط به بازدید، حرکت کاروان ها در شهرها و مناطق، توجه به حضور خانواده های شهدا ، پدران و مادران شهدا در مناطق، حضور خانواده ها، خردسالان، نوجوانان و جوانان، کودکان و ... ، صحنه های برپایی نماز جماعت، خواندن دعا، تمامی موضوعاتی که در خصوص اتفاقاتی که در سرزمین راهیان نور پیش می آید است.


در بخش خاطره نیز خاطرات بازدیدکنندگان کاروان های راهیان نور از مناطق و سرزمین های راهیان نور بدون محدودیت موضوع بوده و معیارهای ذیل در ارزیابی و داوری آثار در نظر گرفته می شود.


لازم به ذکر است، وجود وحدت زمان در روایت خاطره، وجود وحدت مکان در روایت خاطره، وجود وحدت موضوع در روایت خاطره، ذکر جزئیات تاریخی، زمانی و مکانی رویداد، پرهیز از اغراق در توصیفات مکان ها، اشخاص و حالات، یک دستی زبان نگارش در متن خاطره از موردی است که باید در ثبت خاطرات لحاظ شود.


گفتنی است، انتخاب و داوری آثار در اردیبهشت ماه 1393و اعلام نتیجه نهایی و اهدای جوایز 3 خرداد ماه 1393 همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر خواهد بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 348947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha