کانون های مساجد پایگاه مناسبی برای ترویج ایدئولوژی اسلام است

خبرگزاری شبستان:‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کانون های مساجد پایگاه مناسبی برای توسعه و ترویج ایدئولوژی اسلام است.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در آستانه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تاسیس کانون ها در اماکنی که مقدس ترین جای روی زمین است سبب شد تا جامعه به سمت ارتقای فرهنگی حرکت کند.


وی با بیان اینکه همه دستگاه های فرهنگی استان باید با همکاری و تعامل زمینه را برای اعتلای فعالیت های فرهنگی مساجد مساعد کنند افزود:‌ استفاده مطلوب از ظرفیت ها و شناسایی چهره هایی که می توانند تعداد بیشتری از جوانان را به مسجد جذب کنند در رونق فعالیت های مساجد مهم است.


حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: در شرایط کنونی، ایران در یک جبهه گسترده با استکبار جهانی در حال جنگی نابرابر و تمام عیار قرار دارد که فعالیت های کانون های مساجد می تواند نقش موثری را برای آماده سازی افراد در مقابله با توطئه های دشمن ایفا کند.


وی با اشاره به تاسیس 50 کانون به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی تصریح کرد: هدف ما این است با راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در روستاها فضا را برای فعالیت های فرهنگی در روستاها گسترش دهیم.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد برای مبارزه با شبیخون و تهاجمات فرهنگی تاسیس شدند و امروزه نیز امن ترین مکان برای دفع تهاجمات فرهنگی دشمن است.
 

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد:‌ اکنون در استان مرکزی 50 هسته پژوهشی، 6باب کانون مجری طرح شکوفه های بهشتی، 456 کتابخانه باز و مخزن دار، 500باب کانون مجری طرح تلاوت نور، 190 باب مجری طرح تفسیرنور و 35باب خانه نور آماده است تا بتواند با حرکت در مسیر رشد فرهنگی گام موثری در این راستا بردارد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 349027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha