تاکید استاندار زنجان بر ساماندهی ورودی شهرها

خبرگزاری شبستان: استاندار زنجان به آغاز سفرهای نوروزی مردم در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: ورودی شهرهای استان باید برای ورود مسافران نوروزی آماده شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با تاکید بر ساماندهی ورودی های شهر زنجان، خواستار ارائه نوآوری در زیباسازی های شهری در ایام استقبال از بهار شد.


وی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی دو وجه دارد، اظهار داشت: وجه اول سفرهای نورورزی، مسافرت هایی است که مردم در پهنه سرزمین انجام می دهند و بعنوان شهروندان جمهوری اسلامی باید از بهترین خدماتی که دولت پیش بینی کرده است بهره مند شوند.

 

این مقام مسئول افزود: وجه دوم سفرهای نوروزی، توسعه سفرهای گردشگری داخلی است که به نظر می رسد استان زنجان سهم مناسبی از این بخش ندارد.

 

انصاری گردشگری داخلی را بهترین روش برای توزیع مازاد ثروت و درآمد در جامعه عنوان کرد و گفت: برخی از مردم درآمدهای مازاد خود را در سفرهای ایام نوروز خرج می نمایند و این زمان، فرصت مناسبی است تا سایر افراد جامعه با ارائه خدمات به مسافران نوروزی از این درآمدها بهره مند شوند و به نوعی، توزیع مازاد ثروت در جامعه اتفاق افتد.

 

استاندار زنجان با بیان این مطلب که استان زنجان جاذبه های گردشگری خوبی دارد، از اصناف و بازاریان استان خواست تا تعطیلات ایام نوروز را فرصت مناسبی جهت رونق بخشیدن به اقتصاد استان بدانند و با فعالیت خود در ایام تعطیلات نوروزی به تحرک بخشیدن به فضای شهری، جذب گردشگران و شناساندن روحیات و فرهنگ مردم استان زنجان به مسافران نوروزی کمک کنند.

 

انصاری با تاکید بر ساماندهی ورودی های شهر زنجان، خواستار ارائه نوآوری در زیباسازی های شهری در ایام استقبال از بهار شد و گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان برنامه های نوروزی، مردم و شهروندان آن منطقه هستند لذا باید نوآوری هایی در اجرای برنامه ها و زیباسازی شهرها وجود داشته باشد.

 

در ادامه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز به نامگذاری روز 16 اسفند بنام روز زنجان پاک اشاره کرد و گفت: احیای تعلق خاطر انسان ها به محیط زندگی آنها و برانگیختن حساسیت مردم به حفظ نظافت شهری از جمله اهداف این نامگذاری است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، یحیی رحمتی افزود: 393 نفر در روز نظارت و بازرسی از ارائه خدمات مناسب به مسافران توسط دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به احیای میراث معنوی جشن های چهارشنبه پایان سالدر 15 روستای استان، اظهار داشت: برای اقامت مسافران نوروزی در استان زنجان هتل ها برای اقامت یک شبه 1225 مسافر آماده شده و سایر اماکن اقامتی نیز امکان اسکان 11945 مسافر در ایام نوروز در استان زنجان را فراهم می کنند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 349231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha