مساجد پایگاه های اصلی توسعه فرهنگی کشور بشمار می آیند

خبرگزاری شبستان: عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه فعالیت های کانون های مساجد تاکنون در جذب هزاران جوان قابل توجه است، گفت: مساجد پایگاه های اصلی توسعه فرهنگی کشور بشمار می آیند.

سید جلال فیاضی، عضو شورای شهر مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجدبه خبرنگار شبستان اظهار داشت: مساجد پایگاه های اصلی انقلاب و توسعه فرهنگی کشور بشمار می آیند.

 

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای حضور جوان ها در مساجد، گفت: حضور جوانان در مساجد باعث ایجاد مصونیت آنها در برابر تهاجم بیگانه می شود.


فیاضی تاکید کرد: باید برای حضور جوانان در عرصه مسایل فرهنگی برنامه ریزی های متمرکز شود که کانون های مساجد در این زمینه اقدامات موثری را داشته است.


وی با اشاره به اینکه اقدامات کانون های مساجد تاکنون فعالیت هایی ارزنده بوده است، تصریح کرد: اقدامات کانون های مساجد تاکنون در جذب هزاران جوان قابل توجه است اما برنامه های آنها نیاز به رشد محتوایی دارد.


عضو شورای شهر مشهد ابراز کرد: ارزیابی فعلی در مورد فعالیت کانون های مساجد ارزیابی نسبی است به این معنا که این کانون ها تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله دارند و هنوز در جایگاه مطلوب قرار نگرفته اند.

 
وی با بیان اینکه کانون های موفق زیادی وجود دارند که به لحاظ ارزش محتوایی تلاش های بسیاری داشته اند، ادامه داد: کانون های مساجد هم از نظر تنوع برنامه ها و هم از نظر گسترش کمی و کیفی باید از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های فکری، معنوی و از همه مهمتر حمایت مادی برای گسترش کانون ها صورت گیرد.


فیاضی با تاکید بر اینکه مدیران اصلی مساجد باید آستانه تحمل بیشتر و نگاه وسیع تری در برابر جوان ها داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر با جوانی که خطایی از وی صورت گرفته برخوردی نامناسب صورت گیرد این باعث رانده شدنش از مکان های فرهنگی به خصوص مساجد می شود.


وی مساجد را پناهگاه جوانان دانست و تاکید کرد: عمده جوانان به کشور، دین و مذهب علاقه مند هستند و نباید به دلایل کم ارزش و بی اهمیت آنها را از فضای مساجد دور کرد و این امر در یک نگاه می تواند وظیفه اصلی کانون های مساجد باشد.
 

پایان پیام/

کد خبر 349255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha