بودجه های فرهنگی باید با محوریت مساجد هزینه شود

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر برنامه ریزی مناسب گفت: بودجه های فرهنگی باید با محوریت مساجد هزینه شود.

محمدکمال سروی ها، رئیس شورای شهر مشهد، با اشاره به اینکه مساجد با جایگاه اصلی خود فاصله بسیاری دارند، به خبرنگار شبستان در مشهد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی با وجود آنکه مساجد هیچگونه امکاناتی نداشتند اما کاربرد خوبی پیدا کرد.


وی افزود: در آن دوران مساجد در بیشتر موضوعات زندگی مردم از آموزش های نظامی و عقیدتی گرفته تا تامین مایحتاج عمومی مردم را تامین می کرد.
 

سروی ها بیان کرد: در شورای سوم و چهارم این بحث که مساجد باید به خانه های فرهنگ تبدیل شده و موضوعات فرهنگسراها باید در مساجد رقم بخورد، مطرح شد.


وی خاطرنشان ساخت: با برنامه ریزی مناسب بودجه های فرهنگی باید با محوریت مساجد هزینه شود که بدون شک بخشی از این بودجه به مساجد تخصیص خواهد پیدا کرد.


رئیس شورای شهر مشهد در این زمینه ادامه داد: معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تقسیم بندی های بودجه ای فرهنگی را انجام می دهد و پروژه های فرهنگی را برای مساجد در نظر گرفته اند.


وی با اشاره به اینکه یکی از بحث های جدی شورای چهارم پر کردن اوقات فراغت جوانان به صورت منطقی است، تصریح کرد: کانون های مساجد در این زمینه اقدامات موثری می توانند انجام دهند که باید بیش از این از وجود کانون ها بهره برد.


پایان پیام/

کد خبر 350907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha