کانون های مساجد مکانی برای بهره مندی از نخبگان محلی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بر لزوم احیای کتابخانه های مساجد تاکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مکانی برای گفتمان سازی و بهره مندی از نخبگان محلی است.

امیرالله شمقدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار شبستان اظهار داشت: مساجد محل آموزش و شناسایی استعدادهای فراوانی است و در این محل باید به آموزش های مختلف به اقشار جامعه پرداخت.


وی بهترین جایگاه برای رشد نوجوانان وارائه مشاوره های اجتماعی و دینی را مسجد معرفی کرد و گفت: مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی و معنوی دارای ظرفیت های مختلفی است که فعال کردن این ظرفیت ها ضروری است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کانون های فرهنگی مساجد را بهترین مکان برای جذب مخاطب و رشد و توسعه مراجعان دانست وعنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مکانی برای گفتمان سازی وبهره مندی ازنخبگان محلی است.


شمقدری تصریح کرد: موفق ترین کانون از آن کسی است که مهارت ارتباطی خودش را تقویت کرده و توسعه دهد و در یک حیطه محدود؛ به انجام برخی فعالیت ها بسنده نکند.


وی کتابخانه و مطالعه را از مهمترین اولویت کانون های فرهنگی مساجد معرفی کرد و افزود: ایجاد برنامه های تحقیقی و فعال کردن سیر مطالعاتی و تشکیل گروه های مطالعاتی می تواند جزء کارهای مهم این مراکز قرار گیرد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزاری نماز جماعت را با معرفی بهترین کتاب برای مخاطبان یک کار موثر برای توسعه کتابخوانی در بین اقشار جامعه دانست و گفت: امام جماعت و مسئولان فرهنگی کانون ها با معرفی بهترین کتاب ها به مخاطبان می توانند مسجد را یک جریان مستقیم فرهنگ سازی معرفی کنند.


وی بیان کرد: باید کتابخانه های مساجد را احیاء کنیم و کتابدار کتاب شناس تعیین کنیم تا کتابخانه های این مکان مقدس ساماندهی شود.


شمقدری تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی آمادگی دارد برای معرفی کتاب های مفید و ارائه بسته های مطالعاتی با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همکاری داشته باشد و روش های مطالعه را به مسئولان منتقل کند.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کتابخانه های کانون های مساجد یک بال بسیار قدرتمند و توانمند برای توسه فرهنگ کتابخوانی و گسترش مطالعه هستند.

 

شمقدری معنویت را در دنیای امروز یک حلقه گمشده معرفی کرد و گفت: دنیا محل رشد و نمو کاشته های انسان است و مزرعه دنیا مساجد هستند که قطعا آخرت مارا تامین می کنند و این حلقه گمشده به آبشخور اصیل دنیا وصل نبوده و از سرچشمه اصلی خود یعنی حضور معنوی در مساجد سیراب شده و آرامش می گیریم.


وی ادامه داد: با حضور در مساجد و انجام فعالیت های مختلف نه تنها لذت روحی برده وروح انسان لطیف می شود بلکه برکات مادی هم نصیب انسان می شود.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایجاد صمیمیت در بین مردم محل و یافتن مولفه های معنوی آنان را با حضور در مساجد عنوان کرد و گفت: حضور در چنین مکان هایی به انسان نظم داده و فرد را متعهد پرورش می دهد چراکه محل انس با جامعه همین مساجد هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 350504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha