کانون های مساجد خط مقدم ارتباط نوجوانان و جوانان با مسجد است

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد خط مقدم ارتباط نوجوانان و جوانان با مسجد است.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مساجد نقش کلیدی در توسعه امور فرهنگی ایفا می کنند، به خبرنگار شبستان در مشهد گفت: توسعه فعالیت های مسجد محور و پرورش نسل آینده ساز نیازمند تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.


وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب نسل جوان به مساجد جایگاه ویژه ای دارند، افزود: فعالیت کانون های فرهنگی هنری تعمیق باورهای علمی، مذهبی و ترغیب نسل جوان در مشارکت امور مذهبی جامعه است.


حجت الاسلام اخلاقی تصریح کرد: فعالیت گسترده و مشترک کانون های مساجد باعث رونق روزافزون فعالیت فرهنگی هنری و حضور بیش از پیش جوانان در مساجد می شود.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خط مقدم ارتباط جوانان و نوجوانان با مسجد هستند، گفت: فعالیت کانون های مساجد باعت تقویت کارکردهای مساجد است.


وی نقش کانون‌های مساجد را در جذب جوانان به فضا ی معنوی مسجد بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: حضور جوانان در اجتماع، تاثیر بسزایی در مسیر تکامل و انسان‌سازی خواهد داشت.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد دارند و با توجه به نقش سازنده مساجد در تربیت اخلاقی جامعه، جایگاه کانون‌های فرهنگی نیز روشن می‌شود.


وی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یک نهاد مردمی هستند که ریشه در باورها و اعتقادات ملت ایران دارند و همچون پلی ارتباطی است که جوانان و نوجوانان را با مساجد پیوند می‌زند.


حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به برگزاری جشنواره ها توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: جشنواره های فرهنگی باعث ایجاد شور و نشاط جوانان می شوند و آنان را به سمت فعالیت های مسجدی و سالم سوق می دهد.


حجت الاسلام اخلاقی گفت: مساجد از صدر اسلام علاوه بر پایگاه دینی مسلمانان، مرکز تعلیم، تربیت و رشد و تکامل بشر و سنگر و نهاد سیاسی اسلام بوده و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست ‌جامعه اسلامی است و می بایست از ظرفیت های این بخش به بهترین نحو ممکن بهره برد.


پایان پیام/

کد خبر 350902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha