بسیج نیروی نهفته و کارآمد نظام اسلامی است

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: بسیج و بسیجیان نیروی نهفته و کارآمد نظام اسلامی در عرصه ها و زمینه های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، صبح امروز(13 اسفند) در دیدار با شورای مرکزی انجمن رسانه و مطبوعات استان ایلام، گفت: امروز کلمه بسیج در فرهنگ ما یک کلمه مقدس است.


وی، با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون هر جایی که مشکلی پیش آمده بسیج حضوری گسترده و قدرتمند داشته است، افزود: در روزهای اول انقلاب با تشکیل بسیج مستضعفین و ستاد بسیج اقتصادی بسیاری از مشکلات مردم در آن روزها با حضور بسیجیان مرتفع شد.


استاندار ایلام، با اشاره به اینکه بسیج در همه ارکان زندگی ما نقش داشته است، ابراز کرد: در دوران جنگ و دفاع مقدس بسیج پایگاه و خاستگاه رزمندگان اسلام و اداره کننده جنگ بود و بسیاری از سرداران بزرگ در کشور  از بسیج شروع کردند و امروز به درجات بالا رسیده اند.


مروارید، با بیان اینکه بسیج شبکه گسترده ای از اقشار مختلف مردم علاقه مند به این فرهنگ در کشور را تشکیل می دهد، یادآور شد: بعد از جنگ هم بسیج در عرصه های مختلف سازندگی و همچنین عرصه های فرهنگی وارد شده که منشا برکات فراوانی بوده است.


وی، در ادامه با اشاره به رسالت خطیر رسانه و مطبوعات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امروزه سایت های خبری مختلف در فضای اینترنت به عنوان یک رقیب برای مطبوعات وارد شده اند و مردم از اینترنت و فضای مجازی استفاده می کنند که این امر مسئولیت و وظیفه رسانه ها را سنگین تر می کند.


استاندار ایلام با بیان اینکه رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی وظیفه سنگینی دارند، گفت: باید از این ظرفیت در راستای نشر ارزش های اسلامی، معیارهای دینی در جامعه، دین محوری و مدیریت ، دفاع از ارزش ها و  واقعیت گرایی استفاده شود و در جهت نشر آموزه های دین اسلامی فعالیت کنند.


مروارید، افزود: در استان ایلام جو خوبی داریم و همه سعی اصحاب رسانه و مطبوعات بر محور توسعه همه جانبه استان در تمامی عرصه هاست و این در حالی است که استعداد استان ایلام در این زمینه بسیار زیاد است و کارهای فرهنگی مناسبی در استان انجام می شود.


وی، با اشاره به موفقیت های هنرمندان استان در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری، یادآور شد: در استان ایلام استعدادهای خوبی در صحنه داریم که در جشنوارهای فرهنگی و هنری در بخش رسانه، فیلم و عکس حضور دارند و امید است بتوانیم استان ایلام به عنوان استان فرهنگی در جامعه شناسانده شود.


استاندار ایلام، ابراز کرد: باید دانشنامه و فرهنگ نامه استان در در حوزه رسانه و فرهنگ به همت دانشگاه ها، مراکز علمی و فعالان فرهنگی تدوین شود که وجه فرهنگی استان تقویت و با ارتباط با دیگر استان ها فرهنگ استان به سایر نقاط کشور معرفی شود.


مروارید، گفت: در زمینه برگزاری دوره های آموزشی، فعالیت های فرهنگی و دوره ها خبرنگاری آنچه که در حد توان باشد در راستای تقویت رسانه های استان حمایت می شود و پیشنهاد می شود که نشست های با سایر فعالان رسانه ای استان های کشور در ایلام برگزار که فرهنگ و رسانه های استان به خوبی شناسانده شود.


وی، با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، افزود: رسانه ها، هفته نامه ها، صدا و سیما در خصوص اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اطلاع رسانی دقیق انجام دهند و برای مردم تشریح کنند.


استاندار ایلام، اظهار کرد: در راستای اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها کل نظام اعلام آمادگی کرده است و برای اجرای هر چه بهتر آن و جلوگیری از برخی مسائل باید اصحاب رسانه و مطبوعات در این عرصه وارد شده و با کاری بسیجی زمینه توسعه و ترقی کشور را فراهم کنند.


مروارید، در پایان با تقدیر از فعالان عرصه رسانه و مطبوعات استان، خاطرنشان کرد: همه باید در راستای پیشرفت کشور و بر محور اتحاد و انسجام در جهت رفع مشکلات و فرهنگ سازی مناسب در جامعه فعالیت کنیم.


گفتنی است، در این نشست عظیم پیرانی، مسئول انجمن بسیج رسانه و مطبوعات سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گزارشی از فعالیت های این انجمن ارائه کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 349509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha