کانونهای فرهنگی هنری مساجد برای تحقق اقتصاد مقاومتی پیشقدم شوند

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری کشور از فعالان کانونهای مساجد خواست برای تحقق اقتصاد مقاومتی که دغدغه و فرمایش رهبر معظم انقلاب است، پیشقدم شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا جعفری دقایقی پیش در مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد که هم اکنون در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد بیرجند در حال برگزاری است، بر تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی کانونهای فرهنگی هنری مساجد که یکی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب است تاکید کرد.


وی گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد اصلی ترین مکان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تبیین این مهم برای مردم و جامعه هستند که تحقق این مهم باید از این مراکز آغاز شود.


معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به الگو بودن ایران در سطح منطقه و جهان افزود: پیشرفت های زیادی امروز در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور همیشه در صحنه مردم و جوانان رقم خورده است.


وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما با دیگر انقلابهای دنیا از یک تفاوت بسیار اساسی برخوردار است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با حضور عموم مردم به پیروزی رسید و همین حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف، ماندگاری انقلاب را تضمین کرده است.


جعفری با تاکید بر اینکه استعمار جهانی بعد از شکل گیری انقلاب با روشهای مختلف برای ضربه زدن به این انقلاب تلاش کرد، افزود: استعمار جهانی در سالهای نخستین پیروزی انقلاب با جنگ تحمیلی سعی در ضربه زدن به این کشور داشت که با ایستادگی ایران اسلامی در برابر ببیش از 50 کشور این توطئه نیز ناکام ماند.


وی با اشاره به اینکه در جنگ سخت دشمن درصدد ضربه زدن به مراکز استراتژیک از جمله نیروگاههای برق، سیلوهای گندم، فرودگاه، کارخانجات و ... است، تصریح کرد: اما در جنگ نرم دشمن تلاش می کند که مراکزی که قدرت نرم محسوب می شوند را مورد هجمه قرار دهد.


معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مساجد اولین مراکز قدرت نرم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند که دشمنان نظام برای آن برنامه های متعددی دارند.


وی از روحانیت به عنوان یکی دیگر از قدرتهای نرم در مقابله با هجمه نرم دشمنان یاد کرد و گفت: حضور بابرکت حضرت امام رضا(ع) در خطه خراسان به عنوان یکی از اصلی ترین قدرتهای نرم برای مردم مسلمان ایران محسوب می شود.


وی از بسیج و کانونهای فرهنگی هنری به عنوان یکی دیگر از قدرتهای نرم کشور در مقابله با شبیخون دشمنان یاد کرد و افزود: دانشگاهها و حوزه های علمیه نیز از دیگر مراکزی هستند که با تولید علم به عنوان قدرت نرم در مقابله با دشمنان این نظام نقش ایفا می کنند.


جعفری خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه ما است که در برابر جنگ نرم به صورت جدی وارد شده و با تقویت مراکزی که قدرت نرم محسوب می شوند در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.


وی به انجام طرحی تحقیقاتی از سوی یکی از مراکز تحقیقاتی آمریکا اشاره کرد و گفت: بر اساس این تحقیق "روحانیت، بسیح و کانونهای فرهنگی هنری مساجد" به عنوان مراکزی هستند که مانع تحقق اهداف آمریکا می شوند.


وی باتاکید بر مسئله شناسی به عنوان یکی از موضوعات مهم امروز تصریح کرد: مسئله شناسی یکی از ویژگی هایی است که اگر هر فردی در زندگی شخصی، جامعه و ... داشته باشد رسیدن به موفقیت برای او مشهودتر خواهد بود.
پایان پیام/
 

کد خبر 349740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha