نباید منتظر تحول کامل علوم انسانی شد/امروز هم میدان عمل باز است

خبرگزاری شبستان: نباید دست روی دست گذاشت و آنچه ۲۰ سال آینده به آن دست پیدا می‌کنیم را‌‌ همان روز خرج کنیم بلکه امروز هم می‌توان به هر نوع تحولی که در حوزه علوم انسانی دست یافتیم، آن را هزینه کنیم.

حجت الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت تحول علوم انسانی در سالی که گذشت، گفت: با تلاش هایی که برای تحول بنیادین علوم انسانی صورت گرفته است، در طی یک تا دو سال آتی شاهد ثمردهی مثبت آن هستیم و من به این فرآیند بسیار خوش بین هستم.
وی ادامه داد: به ویژه که امروز مشاهده می کنیم بسیاری از اساتید مبرز دانشگاه با جریان تحول علوم انسانی همراه شده و این ضرورت را احساس کردند و خواستار تحول آن هم تحول بنیادی، اصولی و واقع بینانه شدند.
حجت الاسلام غلامی ابراز کرد: کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که که کمتر از سه سال از تولد آن می گذرد، به توفیقات بزرگی دست یافته است که رمز رسیدن به این موفقیت ها را می توان همراهی وسیع اساتید دانشگاه دانست؛ به طوری که امروز ما با تقاضاهای بسیاری مبنی بر افزایش کمیسیون های تخصصی در کنگره و واگذاری آن به دانشگاه های سراسر کشور هستیم.
وی با بیان اینکه تحول علوم انسانی لزوما در مراکز آموزش عالی اتفاق نمی افتد و می تواند این رویداد در مراکز غیررسمی هم به وقوع پیوندد، تاکید کرد: فرآیند تحول علوم انسانی یک پروسه زمان بَر است و در حالت خوش بینانه حداقل 20 سال دیگر ما شاهد این اتفاق خواهیم بود.
رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا عنوان کرد: با این وجود نباید دست روی دست گذاشت و آن چه 20 سال آینده به آن دست پیدا می کنیم را همان روز خرج کنیم بلکه امروز هم می توان در طول این فرآیند به هر نوع تحولی که دست یافتیم، همین زمان آن مقدار را هم به کار گرفته و از آن استفاده کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنان که امروز شاهد برپایی کرسی های پررونق اقتصاد اسلامی، حقوق اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، مدیریت اسلامی و رشته های مشابه در دانشگاه ها هستیم و این رشته ها توانسته در تحصیلات تکمیلی فضایی را به خود اختصاص دهند.
حجت الاسلام غلامی در پایان یادآورشد: بنابراین لزومی ندارد صبر کنیم تا بیست سال آینده آنچه به دست می آید را به کار بندیم، بلکه از همین امروز هم می توان به هر میزان دستاورد داشته باشیم، آن را در میدان عمل به کار گیریم.
پایان پیام/

 

کد خبر 349827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha