انفاق و کمک به نیازمندان از دستورات دینی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت شهر اراک گفت: انفاق و کمک به نیازمندان و محرومان جامعه از دستورات مهم دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سید علی حسینی پور، امام جمعه موقت شهر اراک امروز(14 اسفند) در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدارس استان مرکزی که در دبیرستان دخترانه حاج توکلی اراک برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت این روز بزرگ گفت: دانش آموزان باید بدانند که انفاق و دستگیری از نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام است و این مهم را سرلوحه کار و زندگی خود کنند.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در جامعه هستند که نیاز به یاری و کمک دیگران دارند،‌بیان کرد: همدلی و نوعدوستی از اصولی است که باید در جامعه اسلامی به آن توجه ویژه شود.

حجت الاسلام حسینی پورخاطر نشان کرد: مردم جامعه باید در همه امور با رعایت حد تعادل، انفاق را از کارهای مهم خود قرار دهند.


در ادامه این مراسم، ابوالفضل هاشمی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز در این مراسم گفت: پیام امسال جشن نیکوکاری، توانمندسازی است و باید برای محقق شدن این مهم تلاش های فراوانی صورت گیرد.


وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ارتباط و تاثیر به سزایی در امر فرهنگ سازی ایفا می کند، بیان کرد: این نهاد به دنبال فرهنگ سازی کمک به افراد نیازمند در سطح جامعه است.


گفتنی است در پایان، این مراسم تفاهم نامه یاوران امداد بین اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان امضا شد که بنابر این تفاهم نامه در هر مدرسه یک دانش آموز به عنوان امداد یار فعالیت می کند.


لازم به ذکر است، دانش آموزان هدایای نقدی و غیر نقدی خود برای کمک به دانش آموزان نیازمند را اهدا کردند.


پایان پیام/

کد خبر 349891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha