آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد آغاز شد

خبرگزاری شبستان: آیین بزرگداشت بیست و یکیمن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور علی اصغر کار اندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون هاب مساجد کشور، حجت الاسلام ماندگاری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در حال برگزاری است.


در این مراسم حدود 700 نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی حضور دارند.

 

این گزارش حاکی است، در حال حاضر در خراسان رضوی بیش از هزار و 500 کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی در این استان وجود دارد.
 

از تعداد مذکور کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح خراسان رضوی 370 کانون در مشهد، 49 مرکزخانه نور و22 کانون های مساجد در مصلی های نماز جمعه شهرستان های خراسان رضوی، 15 کانون فرهنگی هنری در دانشگاه ها و 17 کانون فرهنگی هنری اهل سنت دراین استان مشغول به فعالیت های فرهنگی هستند.


همچنین درحال حاضر در خراسان رضوی بیش از هزار و 200 باب کتابخانه در کانون های مساجد خراسان رضوی فعال است که در این کتابخانه ها 250 هزار و 800 نفر عضو این کتابخانه ها هستند که می توانند از امکانات این کتابخانه بهره گیرند.


گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی در حوزه های متفاوت براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 72 شکل گرفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 350118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha